اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر اقتصاد:

سرمایه‌گذاری‌های جذب شده زنجان 10 برابر اعتبارات عمرانی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر اقتصاد گفت: میزان سرمایه‌گذاری‌های جذب شده استان، 10 برابر اعتبارات پروژه‌های عمرانی است.

سرمایه‌گذاری‌های جذب شده زنجان 10 برابر اعتبارات عمرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهروز علیشیری شامگاه شنبه در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان زنجان، اظهار کرد: اقتصاد در سال‌های دور اقتصادی مستقل نبود و بر اساس تصدی‌گری دولتی و مقررات دولتی اداره می‌شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کشور توسط دولت در گذشته انجام می‌گرفت، خاطرنشان کرد: میزان رشد و توسعه اقتصاد کشور در سال‌های دور تابع مقررات دولتی بود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به انجام پروژه‌های بزرگ توسط دولت تصریح کرد: این پروژه‌ها متناسب با فضاسازی دولتی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی باید همه فعالیت‌ها به مردم واگذار می‌شد، خاطرنشان کرد: در طول این دوره به اشکال مختلف فشارها و تحریم‌های مختلفی به همین دلیل به کشور اعمال شده است.

علیشیری با اشاره به اینکه اقتصاد کشور در طول سال‌های گذشته دولت‌محور بود، یادآور شد: در گذشته محال بود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی بتواند با دولت دیدار و گفت‌و‌گو داشته باشد.

*بخش خصوصی موتور محرک جامعه است

وی با بیان اینکه بخش خصوصی به عنوان موتور محرک جامعه نتوانسته است جایگاه واقعی خود را به دست آورد، افزود: در گذشته بخش خصوصی تنها فرصت‌نگر بوده است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه الگوی توسعه کشور در سال‌های گذشته بر اساس توسعه سری بوده است، افزود: در حال حاضر این روند توسعه بر مبنای گام‌های رو به جلو است.

وی نقطه عطف و چرخش تحولات جدید اقتصادی را تاکیدات رهبری برای بازنگری اصل 44 قانون اساسی عنوان کرد و گفت: پیام اصل 44 قانون اساسی آشنایی بیشتر بخش‌های دولتی و خصوصی است.

علیشیری با بیان اینکه در حال حاضر بازیگران اصلی اقتصاد از شرکت‌های بزرگ دولتی به شرکت‌های بخش‌های خصوصی تغییر یافته است، افزود: توجه ویژه به بخش خصوصی از برنامه‌های کشور است.

وی با بیان اینکه امروز خانه تکانی بزرگی در این بخش در حال انجام است، افزود: این خانه تکانی نیازمند دوره میان‌مدت 25 ساله است.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: امروز مدیران نمی‌توانند با همان نگاه‌ها و نگرش‌های قبلی پاسخگوی دغدغه‌های رهبری باشند.

وی با بیان اینکه باید در حال حاضر هر کسی نقش خود را در توسعه بزرگ کشور انجام دهد، خاطرنشان کرد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی کشور به سوی توسعه اقتصادی گام بر می‌دارد.

علیشیری با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت از تصدی‌گری مطلق و مقررات پررنگ عبور می‌کند، افزود: کاهش تصدی‌گری دولت از برنامه‌های نظام است.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا بخش خصوصی و تعاونی با سرعت بیشتر، دغدغه کمتر و هزینه کمتر به فعالیت‌های خود جامه عمل بپوشاند، یادآور شد: باید محیط رقابتی ملی و بین‌المللی برای بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها ایجاد شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه باید مقررات به گونه‌ای تنظیم شود که فضای مطلوب برای حضور سرمایه‌گذار فراهم شود، خاطرنشان کرد: حل مشکلات بخش خصوصی از برنامه‌های دولت است.

وی با بیان اینکه در طی هشت ماه گذشته 9 مورد از قانون اساسی تغییر یافته است، افزود: اجرای پروژه بهبود فضای کسب و کار از برنامه‌های کشور است.

*پروژه بهبود فضای کسب و کار مهم‌ترین پروژه‌ بین سه قوا است

علیشیری با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار در کشور شش ساله شد، افزود: این پروژه مهم‌ترین و پر دغدغه‌ترین پروژه‌های بین سه قوا است.

وی وحدت و همدلی مسئولان استان زنجان را برای توسعه سرمایه‌گذاری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان زنجان در بخش‌های مختلف به دلیل همین وحدت و همدلی مسئولان توسعه یافته است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه استان زنجان می‌تواند سنبل توسعه‌یافتگی کشور محسوب شود، خاطرنشان کرد: آمارهای مطلوب استان در حوزه‌های مختلف نشان از وحدت و همدلی مسئولان است.

 

وی میزان سرمایه‌گذاری‌های جذب شده استان را 10 برابر اعتبارات پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: استان زنجان بدون اتکا به نفت و تملک دارایی‌ها سرعت قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول