اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد خبر داد

جذب 22 میلیون دلار سرمایه‌ خارجی در طرح‌های صنعتی یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: در سال جاری 22میلیون و 648هزار دلار سرمایه خارجی در استان یزد جذب شد.

جذب 22 میلیون دلار سرمایه‌ خارجی در طرح‌های صنعتی یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مرادعلی میر ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: روند سرمایه‌گذاری در استان یزد رو به رشد بوده و در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان یزد راه‌اندازی شد و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی امضا شد.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان عنوان کرد: این تحریم‌ها بی‌نتیجه است زیرا سرمایه‌گذاران با وجود سیاست‌های خصمانه دشمنان، با تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی، ترجیح می‌دهند در کشور خودمان سرمایه‌گذاری کنند.

میر یادآور شد:به منظور جذب سرمایه‌گذاران خارجی، جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران هندی، ترکی و سایر کشورها تشکیل و قراردادهایی امضا شده و در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه استان یزد در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه دهم قرار دارد، عنوان کرد: امسال 15 طرح با سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده که برای این طرح‌ها 784 میلیون و 904هزار دلار مصوب شد اما حجم سرمایه‌های وارده در این زمینه 22میلیون و 648هزار و 500  دلار بوده است.

میر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدهای استان یزد در 10 ماهه اول سال جاری، حدود 3هزار و 388 میلیارد ریال درآمد از منابع و بخش‌های مختلف در استان یزد وصول و به خزانه دولت واریز شد که 433 میلیون و 190هزار ریال آن مربوط به دی ماه است.

وی مجموع درآمدهای مصوب استان یزد را 434 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان درآمدهای استان نسبت درآمد مصوب، کاهش شش درصدی دارد.

میر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت در بخش‌های اقتصادی استان عنوان کرد: در مجموع در سه دور سفر هیئت دولت به استان یزد، شش مصوبه در بخش‌های مختلف اقتصادی استان یزد به تصویب رسید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد خاطرنشان کرد: ارتقای سطح گمرک استان یزد به اداره کل از جمله مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان یزد بود که به طور کامل اجرا شده و تشکیلات گمرک به دنبال این مصوبه ارتقا یافته است.

وی، مطالعه و تاسیس گمرک شهرستان بافق را از دیگر مصوبات این سفرها اعلام کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بافق در مسیر خط آهن و وجود ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی و زمینی، این مصوبه نیز 100 درصد اجرایی شده است.

میر، مصوبه هیئت دولت در مورد تهیه و ارائه اطلاعات مورد نیاز موضوع بخشودگی سود کارمزد و جرائم دیرکرد بدهی تسهیلات بانکی مرتبط با سیستم آبیاری تحت فشار مربوط به استمهال و تقسیط نیز در دست پیگیری است.

وی مصوبه دور دوم سفرها را نیز احداث ساختمان اداره کل امور مالیاتی استان یزد برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد  افزود: این مصوبه طور کامل اجرایی شده است.

میر یادآور شد: در دور سوم سفرها نیز دو مصوبه شامل خرید و توسعه انبار سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی استان یزد تصویب شد که برای اجرای این مصوبه به 3میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان 40 درصد سهم استانی تامین شده و پیگیری‌های لازم برای اختصاص سهم ملی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری انجام شده است.

میر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت یارانه‌ها در استان یزد اظهار داشت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تاکنون در قالب 24 مرحله، 10هزار و 822 میلیارد ریال یارانه نقدی به مردم یزد پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به سود سهام عدالت پرداخت شده در استان یزد عنوان کرد: تاکنون 20میلیارد تومان سود سهام عدالت به دهک‌های پایین جامعه پرداخت شده و زودی نیز فراخوان ثبت‌نام تاکسیداران استان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/2464/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول