اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

سرمایه‌گذار خارجی نساجی یک میلیون یورو وارد بانک کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سرمایه‌گذار نساجی قائمشهر هفته گذشته از طریق نماینده خود در ایران یک میلیون یورو دیگر وارد سیستم بانکی کشور کرد.

سرمایه‌گذار خارجی نساجی یک میلیون یورو وارد بانک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید مرتضی هاشم‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران به عملکرد 10 ماهه نخست سال جاری در حوزه صنعتی، معدنی و تجاری در استان پرداخت و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مازندران نیازمند طرح آمایش سرزمینی است که این طرح از سوی دانشگاهی در استان در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبارات برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان بنا به نیازهای شهرستانی توزیع می‌شود، ادامه داد: واحدهای صنعتی به لحاظ طرح‌های توسعه‌ای، تنوع در تولید و حجم صادرات در توزیع اعتبارات تاثیر پذیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران طرح شبنم را ابزاری برای شناسایی کالاهای قاچاق از غیر دانست و افزود: طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی با عنوان شبنم در کشور معرفی شده است.

هاشم‌پور اظهار داشت: کالاهای خارجی باید دارای بارکد دو بعدی باشد تا از اجناس قاچاق جدا شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم بارکدگذاری، 6 هزار و 696 واحد صنفی برای 3 میلیون و 500 هزار کالا، تمایل به بارکدگذاری خود را اعلام کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه برخی افزایش قیمت کالاها قانونی است، تصریح کرد: افزایش قیمت برخی از کالاها مانند پنیر بر اساس قانون افزایش یافته و بقیه واحدهای تولیدی نیز تابع این نوع تغییرات خواهند بود.

وی افزایش قیمت کالاها را در سطح کشور یکنواخت دانست و ادامه داد: مازندران در تمام گروه‌های کالایی پایین‌ترین شاخص قیمت‌ها را به خود اختصاص داده است.

هاشم‌پور به  قانون حمایت از تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: در سال حمایت از تولید ملی، مجلس در حال وضع قانون حمایت از تولید کننده‌ها است.

وی با توضیحی درباره آخرین وضعیت نساجی قائمشهر یادآور شد: دولت در سفر به مازندران احیای نساجی قائمشهر را مورد تاکید قرار داد ولی شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی به لحاظ محدودیت مالی نتوانست چرخه تولید در نساجی مازندران را به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواستار استفاده از ابزار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احیای نساجی قائمشهر شد، خاطرنشان کرد: با تایید رئیس جمهور ماجرای واگذاری نساجی مازندران به شرکت سرمایه‌گذاری ترک تبار آغاز شد و سرمایه‌گذار خارجی با 132 میلیون یورو آورده توانست « ال سی» باز کند تا ماشین‌آلات را وارد استان کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: نساجی مازندران به لحاظ مواجه شدن با بحران کارگری مقرر شد سرمایه‌گذار در رفع این بخش نیز به تعهدات خود عمل کند.

وی به کمک 2 میلیارد تومانی دولت به بخش کارگران نساجی اشاره کرد و گفت: اعتبارات دولتی برای بازنشستگی و بیمه بیکاری تعدادی از کارگران نساجی اختصاص یافت.

هاشم‌پور با بیان اینکه سرمایه‌گذار نتوانست در تامین حقوق کارگران و احیای نساجی به تعهدات خود عمل کند، یادآور شد: استاندار مازندران و دستگاه‌های نظارتی دستور خلع ید سرمایه‌گذار ترک تبار را مطرح کردند.

وی افزود: سرمایه‌گذار نساجی قائمشهر در هفته گذشته از طریق نماینده خود در ایران یک میلیون یورو دیگر وارد سیستم بانکی کشور کرد تا در جلسه‌ای برای یک ماه حقوق کارگران، فعال شدن واحدهای تولیدی نساجی و نیز تا 10 روز بعد از آن، نوبت دوم حقوق کارگران نساجی انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به لحاظ تعهدی که سرمایه‌گذار خارجی برای حمایت از کارگران و احیای واحد تولیدی این صنعت داده است از بیمه تامین اجتماعی خواستار تمدید دفترچه بیمه کارگران نساجی قائمشهر شدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ایجاد و فعالیت شهرک‌های صنعتی را منوط به تایید محیط زیست عنوان کرد و گفت: واحدهای تولیدی واقع شهرک صنعتی در زمان بهره‌برداری برای رعایت شاخص‌ها باید استعلام محیط زیست را داشته باشند تا ادامه حیات پیدا کنند.

به گزارش فارس، عصر امروز با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تور صنعتی برای خبرنگاران رسانه‌های استان در نظر گرفته شد که از دو واحد تولیدی پلیمر بابل و کاله آمل بازدید داشتند.

انتهای پیام/86006/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول