اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی:

سمن تجلی بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی است

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی گفت: امروزه سرمایه اجتماعی یک مؤلفه ارزشمند است که با راه‌اندازی سمن‌ها در جامعه متجلی می‌شود.

سمن تجلی بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رحیم جهانبخش ظهر امروز در جلسه‌ای که با موضوع بررسی گروه‌بندی سمن‌ها از نظر کارکرد و ویژگی‌های مورد نظر در سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: هفته ناجا در سال جاری با عنوان سرمایه اجتماعی گرامی داشته شد، به طوری که این مفهوم یک موضوع کلان و دارای سرفصل‌های مختلف است و اندیشمندان نسبت به آن نظرهای متفاوتی ارائه داده‌اند.

وی تصریح کرد: استفاده از سرمایه اجتماعی در واقع به معنای رسمی شناختن قدرت جامعه، بها دادن به این قدرت و ایجاد ساز و کارهای لازم برای جلب اعتماد عمومی است که برای تحقق یافتن این موضوع باید بسترهای مورد نیاز در همه زمینه‌ها فراهم شده و تعامل مناسبی بین مؤسسات مردم‌نهاد و دولتمردان ایجاد شود.

جهانبخش با بیان اینکه در این استان باید برای ایجاد سمن با محوریت مقابله با وقوع جرم تلاش شود، بیان داشت: به این مبحث در مناطق مختلف آذربایجان غربی به ویژه در مناطق مستعد وقوع جرم باید به طور وسیع پرداخته و در این زمینه به شکل مطلوب بسترسازی صورت بگیرد.

جانشین رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این استان 20 سمن در راستای ترک اعتیاد در حال فعالیت هستند، افزود: اعتیاد به مواد مخدر مولد سایر جرم‌ها بوده و جوانان را در معرض آسیب‌ها و خطرهای بیشتری قرار می‌دهد بنابراین لازم است در راستای کاهش گرایش به مواد مخدر بیشتر تلاش شود.

وی به بررسی وضعیت 100 سمن از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: کارشناسان وضعیت فعالیت، سوابق و برنامه‌های سمن‌های تاسیس شده در استان را مورد بررسی قرار می‌دهند به طوری که این بررسی‌ها نتایجی مانند پالایش، قانونمند شدن و .. در بر داشته است.

جانشین رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه در همه نقاط دنیا توجه ویژه‌ای به سمن‌ها شکل گرفته است، افزود: در کشور ما از جمله آذربایجان غربی باید بیشتر از گذشته و جدی‌تر از قبل به این مقوله پرداخته شود.

انتهای پیام/61002/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول