اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت و تجارت جنوب کرمان:

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نگاه ایثارگرانه لازم دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: باید نگاه به تولید نگاه به افرادی باشد که برای مقابله با جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند و بر همین اساس سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت نگاه ایثارگرانه لازم دارد.

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نگاه ایثارگرانه لازم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم بلوچی‌نسب عصر امروز در همایش «انقلاب اسلامی، تولید ملی، اقتصاد مقاومتی» در این شهرستان با اشاره به اینکه دهه چهارم انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: از ابتدای این دهه نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری انجام شده است که نام سال جاری نشان از ضرورت و اولویت اصلی عرصه اقتصاد دارد.

وی افزود: همچنان که شاهد گسترش تحریم‌ها و تهدیدهای کشورهای استعمارگر غربی و آمریکا هستیم، محوریت مباحث کشور نیز حول مقابله با این امور است تا بتوانیم، مستحکم و استوار روی پای خود بایستیم.

بلوچی‌نسب با اشاره به اینکه سال گذشته سال «جهاد اقتصادی» و در تداوم آن سال جاری با عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که کشورهای غربی برای ایران اسلامی رقم زدند، نظریه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، ابراز داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند الزاماتی از جمله حمایت از تولید ملی است تا با تقویت تولید این اقتصاد تحقق پیدا کند.

بلوچی‌نسب یکی از مواردی که تولید داخل را با تهدید جدی مواجه می‌کند، قاچاق کالا و ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور ذکر و عنوان کرد: نخستین امری که باید مورد توجه جدی مسئولان امر قرار گیرد، مبارزه جدی و مستمر با قاچاق کالا است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: طرح شبنم یکی از اقدامات مهمی است که این وزارتخانه برای مقابله با قاچاق در دست اجرا دارد، اما ضروری است که تمام بخش‌هایی که به این موضوع مربوط می‌شوند به صورت جدی و فعالانه وارد عمل شوند.

بلوچی‌نسب خرید محصولات تولید داخل توسط مصرف کنندگان داخلی را از دیگر موارد تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین موارد مورد توجه کشورهای توسعه یافته ژاپن و کره جنوبی تحریم کالاهای خارجی توسط مصرف‌کنندگان داخلی بوده است.

وی اذعان داشت: باید در فرهنگ کشور تولیدکنندگان را به عنوان پیشتازان عزت و استقلال جامعه معرفی کرد و تکریم و احترام به کسانی را که در این عرصه قرار می‌گیرند، سرلوحه کارها قرار داد.

بلوچی‌نسب با تأکید بر تغییر نگرش نسبت به سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: در بررسی‌هایی که این اداره کل در بخش صنعت و معدن جنوب کرمان انجام داده، مشخص شد که بسیاری از افراد توانمند این منطقه به دلیل برخورد نامناسب در زمینه آورده سرمایه خود در خارج از آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه نگاه به سرمایه‌گذاران باید نگاه به افرادی باشد که قصد ایثار دارند، اظهار داشت: باید نگاه به تولید نگاه به افرادی باشد که برای مقابله با جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند و بر همین اساس سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت نگاه ایثارگرانه لازم دارد.

بلوچی‌نسب بسترسازی در راستای ایجاد امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری را یکی از مواردی خواند که برای حمایت از تولید ملی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و تصریح کرد: منطقه جنوب استان کرمان از نظر شاخص‌های امنیتی رشد بسیار خوبی داشته که هرگز قابل قیاس با گذشته نیست.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌های حمایت از تولید ملی بحث تأمین منابع مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی است که از ابتدای سال جاری با توجه به نام‌گذاری آن وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش‌های بسیاری را برای تأمین منابع مالی، افزایش ظرفیت و طرح توسعه دنبال کرده است.

بلوچی‌نسب با بیان اینکه این کار نیز در این منطقه انجام شده است، عنوان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان آمادگی دارد تا افرادی را که در بحث سرمایه در گردش خود با مشکل مواجه هستند، یاری کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی تنها یک واحد صنعتی و معدنی در جنوب استان کرمان وجود داشت، اما به برکت این انقلاب طرح‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی قابل توجهی در این منطقه راه‌اندازی شده و یا در حال احداث است.

بلوچی‌نسب با اشاره به اینکه معدن کرومیت شهرستان منوجان که 100 درصد توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده برای بیش از یک‌هزار و 500 نفر اشتغالزایی کرده است، بیان داشت: همچنین معدن خصوصی شهرستان فاریاب نیز برای بیش از 300 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با توجه به کارهای اکتشافی که در منطقه جنوب استان کرمان انجام شده است، اذعان داشت: عملیات اکتشافی معدن مس کرور در منطقه عنبرآباد اجرا شده و هم‌اکنون در مرحله صدور گواهی کشف قرار دارد.

انتهای پیام/80001/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول