اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سرمایه‏گذاری ایران خبر داد

رشد 70 درصد پروژه‏های مصوب سرمایه‏گذاری خارجی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان سرمایه‏گذاری و کمک‏های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به پروژه‏های مصوب سرمایه‏گذاری در کشور گفت: در سال‌جاری پروژه‏های مصوب سرمایه‏گذاری در کشور رشد 70 درصدی داشته است.

رشد 70 درصد پروژه‏های مصوب سرمایه‏گذاری خارجی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهروز علیشیری پیش‌ازظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست کارخانه پارس حیات ترکیه در شهرستان ابهر، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در سال‌های اخیر همواره رو به رشد بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت سرمایه‏گذاری خارجی در کشور مناسب است، افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد و همواره رو به رشد بوده است.

* 7 میلیارد دلار رقم مصوبات سرمایه‌گذاری در کشور

رئیس سازمان سرمایه‏گذاری و کمک‏های اقتصادی و فنی ایران در مورد میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی در کشور خاطرنشان کرد: رقم‏های مصوب سرمایه‏گذاری خارجی بیش از 7 میلیارد دلار برآورد شده است.

* تثبیت سرمایه‌گذاری‏های خارجی در کشور

وی با تاکید بر تثبیت سرمایه‏گذاری خارجی در کشور، یادآور شد: در حال حاضر اولویت اصلی، تثبیت سرمایه‌گذاری‏های خارجی در کشور است.

علیشیری تلاش برای اجرای روند رو به رشد جریان ورود سرمایه‏های خارجی به کشور را حائز اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‏ریزی لازم برای این منظور انجام شده است.

* رقم ورودی سرمایه‏گذاری در کشور مقدماتی است

رئیس سازمان سرمایه‏گذاری و کمک‏های اقتصادی و فنی ایران در مورد ورودی سرمایه‌گذاری در کشور در سال‌جاری خاطرنشان کرد: رقم ورودی سرمایه‏گذاری در کشور مقدماتی و رقم نهایی آن قطعی نشده است.

وی با تاکید بر جذب سرمایه‏گذار خارجی در همه بخش‏های اقتصادی کشور، اظهار داشت: علاوه بر بخش‏های پیشتاز اقتصاد کشور مانند نفت، گاز و پتروشیمی باید در سایر بخش‏های اقتصاد کشور از سرمایه‏گذاران خارجی استفاده مطلوب صورت گیرد.

* ظرفیت‏سازی برای جذب منابع مالی جدید

علیشیری ظرفیت‏سازی منابع مالی جدید در اقتصاد کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از کارهای مهم و اولویت‏دار در اقتصاد کشور ظرفیت‏سازی برای جذب منابع مالی جدید است.

رئیس سازمان سرمایه‏گذاری و کمک‏های اقتصادی و فنی ایران حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور را دارای مزایای بسیاری عنوان کرد و اظهار داشت: تنها موضوع ورود منابع مالی برای حضور سرمایه‌گذاران مورد ملاک نیست و عوامل مهم دیگری نیز نقش مهمی دارند.

وی ورود تکنولوژی و دانش فنی به کشور را دارای اهمیت بسیاری عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال و ورود دانش فنی و تکنولوژی باید مورد توجه باشد.

* بهره‏وری سرمایه در بنگاه‏های اقتصادی کشور

علیشیری توجه به موضوع بهره‏وری سرمایه در بنگاه‏های اقتصادی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهره‏وری سرمایه در بنگاه‏های اقتصادی کشور با حضور سرمایه‏گذاران خارجی محقق خواهد شد.

رئیس سازمان سرمایه‏گذاری و کمک‏های اقتصادی و فنی ایران، الگوبرداری بنگاه‏های اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: سرمایه‏گذاران خارجی در کشور سمبل مدیریت منابع مالی برای بنگاه‏های اقتصادی کشور هستند.

* بنگاه‏های اقتصادی کشور برای ارتقای کارایی خود باید تلاش کنند

وی به افزایش سرمایه و کارایی شرکت‏های فعال اقتصادی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: بنگاه‏های اقتصادی کشور برای ارتقای کارایی خود باید تلاش کنند.

علیشیری خطاب به بنگاه‏های اقتصادی کشور گفت: بنگاه‏های اقتصادی کشور به دنبال تجهیز منابع جدید از بازارهای بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/73002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول