اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

زنجان جزو استان‌های برتر در کوتاه کردن مسیر سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان به کوتاه شدن بسیاری از مسیرهای سرمایه‌گذاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان در این راستا جزو استان‌های پیشتاز در کشور محسوب می‌شود.

زنجان جزو استان‌های برتر در کوتاه کردن مسیر سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی ریخته‌گری پیوسته سهند با اشاره به اینکه دولت در اواخر عمر خود به سر می‌برد، اظهار داشت: باید از فرصت‌های باقیمانده برای توسعه ظرفیت‌های اقتصادی کشور نهایت استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه تلاش و همت مدیران بدون وجود سرمایه‌گذار نتیجه‌بخش نخواهد بود، افزود: تکریم و حمایت از سرمایه‌گذار نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذار دارد.

استاندار زنجان به کوتاه شدن بسیاری از مسیرهای سرمایه‌گذاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این راستا زنجان جزو استان‌های پیشتاز محسوب می‌شود.

*سه سال پیش یک دلار سرمایه‌گذاری خارجی در زنجان انجام نشده بود

وی با بیان اینکه سه سال پیش یک دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان انجام نشده بود، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری سال 89 در استان زنجان 13 میلیون دلار بود.

رئوفی‌نژاد به سرمایه‌گذاری 140 میلیون دلاری خارجی در استان زنجان در سال 90 اشاره کرد و افزود: از این نظر استان جزو استان‌های برتر شناخته می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد در پیش گرفته شده در استان طی سه سال گذشته تصریح کرد: زنجان در این مدت جزو استان‌های برتر در جذب سرمایه خارجی بوده است.

*زنجان جزو استان‌های برتر در بهبود فضای کسب و کار محسوب می‌شود

استاندار زنجان به ارزیابی انجام شده در پژوهشکده مجلس اشاره کرد و گفت: طبق این ارزیابی، زنجان جزو سه استان برتر در ایجاد فضای کسب و کار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار پروژه تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی ریخته‌گری پیوسته سهند کننده کار بود، اضافه کرد: همه مسائل مربوط به این پروژه در چند جلسه حل و فصل شد.

رئوفی‌نژاد پاسخ مثبت و پای‌کار بودن سرمایه‌گذار پروژه تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی ریخته‌گری پیوسته سهند را موجب رفع خستگی مسئولان اجرایی اعلام کرد و گفت: مسیر سرمایه‌گذاری در استان زنجان تسهیل شده است.

*افتتاح 728 پروژه در دهه فجر

وی به افتتاح 728 پروژه مختلف در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف عمران روستایی، شهری و اقتصادی هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اکثر پروژه‌های اعلام شده به بهره‌برداری می‌رسند، ادامه داد: فقط 16 پروژه از مجموع 728 پروژه کلنگ‌زنی می‌شوند و بقیه افتتاح می‌شوند.

وی اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های در شرف بهره‌برداری را 9 هزار و 168 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئوفی‌نژاد 556 پروژه از مجموع 728 پروژه افتتاح شده در دهه فجر را طرح‌های عمرانی اعلام کرد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها، 85 میلیارد تومان بوده است.

*افتتاح 172 پروژه اقتصادی با 9 هزار میلیارد تومان اعتبار

وی اضافه کرد: 172 پروژه اقتصادی در ایام دهه فجر با اعتبار 9 هزار و 83 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند که 166 پروژه از این مجموع افتتاح می‌شوند.

استاندار زنجان اشتغال ایجاد شده با بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی را 8 هزار و 500 شغل اعلام کرد و گفت: اعتبار هزینه شده برای پروژه تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی ریخته‌گری پیوسته سهند حدود 2 هزار و 500 میلیون تومان است، این پروژه تا 24 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/73004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول