اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت خراسان جنوبی خبر داد

سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریالی در صنعت خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون سرمایه‌گذاری 3 هزار و 505 میلیارد ریالی در بخش صنعت خراسان جنوبی صورت گرفته است.

سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریالی در صنعت خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدهادی اشراقی عصر امروز در نشست خبری به برخی توانمندی‌های خراسان جنوبی اشاره و اظهار کرد: وجود معادن غنی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گستردگی استان و بالا بودن سهم مراکز آموزش عالی از جمله این توانمندی‌ها است.

وی ادامه داد: امکان بهره‌برداری از انرژی پاک و وجود سرمایه انسانی دانش‌آموخته از دیگر توانمندی‌های استان محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی محدودیت منابع آب، بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری، بالا بودن هزینه تولید، دور بودن بازار مصرف و بالا بودن زمان برگشت سرمایه از جمله محدودیت‌های موجود در خراسان جنوبی است.

اشراقی به برخی از اولویت‌های استان در بخش صنعت و معدن استان اشاره کرد و یادآور شد: تامین زیرساخت‌های صنعت و معدن، تکمیل شبکه‌های حمل و نقل، توزیع زیرساخت‌ها متناسب با نیاز سرمایه‌گذاران و سرمایه‌‌گذاری شرکت‌های دولتی و توسعه‌ای در منطقه از جمله این اولویت‌ها است.

وی ایجاد صنایع با اولویت صنایع معدنی و غذایی، تدوین مشوق‌های سرمایه‌گذاری، توسعه فعالیت‌های معدنی و احداث شهرک‌ها و پارک علم و فناوری را از دیگر اولویت‌های این مجموعه عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به برخی از طرح‌های صنعتی در دست اجرا در استان اشاره کرد و گفت: سیمان باقران، صنایع کاشی و سرامیک، شمش و فولاد قاینات، پروژه توسعه کویر تایر، تولید شمش منیزیم، سیمان سفید فردوس و خوراک دام و طیور از جمله طرح‌های صنعتی در دست اجرا است.

اشراقی به برخی از مشوق‌های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: بخشودگی مالیات بر درآمد تا 10 سال در مناطق کمتر توسعه یافته استان، واگذاری زمین با نرخ‌های ترجیهی و تامین هزینه و اجرای زیرساخت‌های آب، برق و انرژی تا ورودی شهرک‌ها توسط دولت از جمله این مزایا است.

وی به جوازهای صنعتی صادر شده در استان اشاره کرد و ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ جواز صنعتی در منطقه صادر نشده بود و تا قبل از دولت نهم 142 فقره جواز صنعتی در استان صادر شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر 985 فقره جواز صنعتی با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 505 میلیارد ریالی در خراسان جنوبی محقق شده است.

انتهای پیام/69004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول