اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک کشاورزی همدان خبر داد

پرداخت 29 هزار فقره تسهیلات به واحدهای سرمایه‌ای در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک کشاورزی همدان گفت: امسال بیش از 29 هزار فقره تسهیلات به مبلغ دو هزار و 283 میلیارد ریال به واحدهای سرمایه و زیربنایی و برای تأمین سرمایه در گردش این واحدهای فعال پرداخت شده است.

پرداخت 29 هزار فقره تسهیلات به واحدهای سرمایه‌ای در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا طاهری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در دنیا، کشور ما در تولید محصولات کشاورزی رتبه خوبی را در جهان دارد.

وی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد، افزود: 25 درصد از اقتصاد استان به بخش کشاورزی وابسته است و از لحاظ تولید محصولات مختلف زراعی از رتبه خوبی برخوردار است.

مدیر شعب بانک کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: از دغدغه‌های اصلی بخش کشاورزی تأمین منابع مالی است که بخش اعظم آن توسط بانک کشاورزی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هشتادمین‌امین سالگرد تأسیس بانک کشاورزی عنوان کرد: بانک کشاورزی به عنوان بازوی اعتباری بخش کشاورزی به شمار می‌رود و خدمات متعددی را در این زمینه به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

طاهری ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 29 هزار فقره تسهیلات به مبلغ دو هزار و 283 میلیارد ریال به واحدهای سرمایه و زیربنایی و برای تأمین سرمایه در گردش این واحدهای فعال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت طرح توسعه کشاورزی یادآور شد: اعتبار در نظر گرفته شده برای استان همدان در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی 872 میلیارد ریال بوده که تاکنون یک هزار و 867 فقره تسهیلات برای اجرای طرح‌های مختلف به مبلغ 545 میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی همدان اضافه کرد: 545 میلیارد ریال 62 درصد از کل اعتبار را شامل می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک هزار و 696 نفر شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با جذب و تخصیص صددرصد اعتبار تا پایان سال اشتغالزایی ایجاد شده از طریق طرح‌ها به دو هزار و 700 نفر برسد.

طاهری بیان کرد: تاکنون 108 میلیارد ریال تسهیلات نیز از طریق بانک کشاورزی در حوزه طرح‌های قرض‌الحسنه و مشاغل خانگی برای طرح‌های مختلف پرداخت شده است.

وی با اشاره به طرح‌های ارائه شده توسط بانک کشاورزی افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح تبسم در ادامه طرح آتیه، طرح بانک‌پذیری کودکان و نوجوانان برای سنین 10 تا 15 سال اشاره کرد که در این راستا تاکنون برای سه هزار و 700 نفر کلاس آموزشی برگزار شده و تا پایان سال این تعداد به پنج هزار نفر می‌رسد.

مدیر شعب بانک کشاورزی همدان بیان داشت: از دیگر طرح‌های بانک کشاورزی طرح صدور آنی کارت در شعب همدان، اسدآباد، ملایر و نهاوند است.

وی با اشاره به طرح مدیریت ارتباط با مشتری با هدف استانداردسازی مذاکرات با مشتریان، گفت: این طرح از 22 بهمن ماه در سه شعبه اجرا می‌شود و بعد در سایر شعب نیز اجرایی خواهد شد.

طاهری با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع تأکید کرد: بانک کشاورزی استان همدان در طرح تکریم ارباب رجوع در سال 89 رتبه 12 و در سال 90 رتبه پنجم را کسب کرده و امید است در سال جاری نیز به رتبه بالاتری ارتقا یابد.

وی از دیگر اقدامات بانک را در بهسازی و زیباسازی شعب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پنج شعبه بهسازی شده و سه شعبه نیز در دست پیگیری است و دو شعبه بخش ازندریان و دمق در برنامه ساخت برای سال آینده قرار دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: منابع هر بانکی از دو طریق سپرده مردم و وصول وام‌هایی که قبلاً پرداخت شده، تأمین می‌شود.

وی یکی از مشکلات بانک را در زمینه وصول مطالبات دانست و گفت: استان همدان نسبت به سایر استان‌ها و میانگین کشوری وضعیت بدی نسبت به بازپرداخت معوقات دارد.

طاهری با بیان اینکه منابع بانک محدود است، یادآور شد: هر چه منابع بیشتر باشد ما می‌توانیم تسهیلات بیشتری به مشتریان ارائه دهیم و عدم بازپرداخت معوقات ما را در این زمینه نیز با مشکل مواجه می‌کند.

مدیر شعب بانک کشاورزی همدان اذعان داشت: بیشتر طرح‌های ما شامل طرح‌های زیربنایی است که حدود 70 درصد از تسهیلات در این زمینه و 30 درصد نیز بابت سرمایه در گردش طرح‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: طرح گاوداری شیری با دو هزار و 500 رأس از جمله طرح‌های بزرگ بانک کشاورزی محسوب می‌شود که اعتبار آن از طریق تسهیلات بانک کشاورزی استان همدان و از محل سرفصل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده تأمین شده است.

طاهری متذکر شد: فاز نخست طرح گاوداری شیری با  یک هزار رأس و 100 میلیارد ریال تسهیلات تا چند روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم آن نیز در شهریورماه سال بعد انجام می‌شود که در صورت تکمیل، بزرگ‌ترین طرح گاو شیری در غرب کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در رابطه با سپرده‌گذاری نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم، گفت: افزایش سپرده‌گذاری‌ها ناشی از افزایش نقدینگی است که تأثیر مهمی در این امر دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی همدان با اشاره به سرعت واریز شدن مبلغ از طریق کارت‌خوان‌ها بیان داشت: با اجرای طرح شاپرک که مدتی است شروع شده، وقفه‌ای در این موضوع ایجاد می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: قبلاً به صورت آنی پول‌ها از طریق واریز توسط کارت‌خوان‌ها انتقال می‌یافت، اما با هدف جلوگیری از پولشویی این وقفه برنامه‌ریزی شد که در حال حاضر این وقفه کمتر از یک روز است.

انتهای پیام/89006/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول