اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 147

حسینی: با اطاعت از خدا و پیروی رهبری قدردان انقلاب باشیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه جوادآباد انقلاب اسلامی را از معجزات الهی دانست و گفت: باید با اطاعت از خدا و پیروی رهبری قدردان انقلاب باشیم.

حسینی: با اطاعت از خدا و پیروی رهبری قدردان انقلاب باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: پارسایی و تقوا هدفی است که هر فردی دنبال آن برود هلاک نمی‌شود و هر فردی آن را به کار بندد پشیمان نمی‌شود چراکه در سایه پارسایی است که مردم رستگار و کامیاب می‌شوند، اما عده‌ای به وسیله معصیت جزو زیانکاران قرار می‌گیرند و ضرر می‌کنند.

امام جمعه جوادآباد گفت: اگر تقوا داشته باشیم و تسلیم مطلق خداوند بشویم و از حرام اجتناب کنیم طبیعی است که به عذاب قیامت گرفتار نمی‌شویم و این بزرگ‌ترین موفقیت است.

وی ادامه داد: باید تقوا بهترین موفقیت را که نجات از عذاب قیامت و رسیدن به بهشت است را کسب کنیم.

حسینی، فریب به خود، فریب در دین، غش در مشورت، غش با پیشوایان و امام و غش در معاملات را اقسام فریب و خدعه برشمرد.

امام جمعه خیرآباد در خطبه‌های دوم آیین نماز جمعه نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی گفت: حضرت‌علی (ع) می‌فرمایند «به پذیرفته شدن عمل بیشتر اهمیت دهید تا خود عمل چراکه عملی که توأم با تقوا باشد اندک نیست و چگونه اندک محسوب شود آن عملی که پذیرفته شده است. پس خداوند عمل مردم را فقط با تقوا می‌پذیرد.»

انقلاب اسلامی جزو معجزات الهی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: این انقلابی که هر سال جشن می‌گیریم و در ایران حاصل شد، جزو معجزات است، انقلاب درونی که در کشور برای ملت اتفاق افتاد.

حسینی عنوان کرد: انقلاب را با اطاعت از خداوند و پیرو ولایت بودن قدر بدانیم تا خداوند بر نعمت‌های خود بیافزاید.

 

امام جمعه جوادآباد در ادامه با اشاره به برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: ذکر نعمت باعث رشد و آگاهی خواهد شد و قدر نعمتی که خداوند به ما هدیه کرده است را بیشتر می‌دانیم و در حفظ آن کوشاتر خواهیم شد.

وی عنوان کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که اصولاً بدون داشتن استقلال سیاسی دستیابی به استقلال اقتصادی و فرهنگی و نظامی میسر نیست. 

 

حسینی تأکید کرد: سال 57 با پیروزی انقلاب اسلامی، کشور و ملت ما از وابستگی سیاسی و نظامی رهایی یافت و مستقل شد. در دوران ستم‌شاهی که پر از خفقان و اختناق بود سال‌های سال ملت ایران را در غفلت و عقب ماندگی نگه داشته بود و استبداد موجب خاموش کردن استعدادهای ذاتی مردم شد و بسیاری از مردم در زندان و شکنجه قرار داشتند. اما ملت ایران نظام موروثی وابسته به غرب را سرنگون کرد و پس از آن ایران از لحاظ علمی رشد چشمگیری داشت.

وی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی ایران از لحاظ علمی حرف اول را در منطقه می‌زند و در بعضی از علوم دیگر از جمله فناوری هسته‌ای و سلول‌های بنیادی و علوم پزشکی جزو کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شود به‌عنوان مثال پیش از انقلاب فقط 15 درصد دارو تولید می‌کردیم اما الان به 96 درصد رسیده است.

حسینی گفت: همچنین قبل از انقلاب تنها 45 درصد مردم ایران با سواد بودند و بیش از 90 درصد روستاها فاقد روشنایی برق بودند.

وی تأکید کرد: در گذشته هیچ روستایی از نعمت گاز برخوردار نبود. تنها 10 درصد از درآمد نفت و 15 درصد از کل واردات  به امر توسعه اختصاص می‌یافت و 35 هزار متخصص خارجی در منابع نفت، مخابرات، پزشکی، خودروسازی، برنامه و بودجه در کشور حضور داشتند اما تا سال 90 تعداد پزشکان متخصص ما به 90 هزار و 792 نفر رسید.

ایران در سایه انقلاب و ولایت به عزت اسلام افزود

امام جمعه جوادآباد در پایان تصریح کرد: به فضل خدا ایران آنقدر پیشرفت داشته است که مستکبران را به وحشت انداخته، متکبرانی که تلاش می‌کنند تمام علوم و اقتصاد و ... در اختیار خودشان باشد و دیگران نوکری آن‌ها را بکنند و همیشه در ذلت بسر ببرند اما ملت ایران در سایه انقلاب و ولایت با پیشرفت‌های علمی و اقتصادی و ... روز به روز بر عزت اسلام خواهد افزود و داغ آرزوهای شیطانی دول غربی را بر دل آن‌ها خواهد گذاشت.

انتهای‌پیام/2462/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول