اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

آزادی سیاسی ایران ثمره بزرگ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: یکی از بزرگ‌ترین ثمره‌های انقلاب اسلامی را می‌توان در آزادی‌های سیاسی حال حاضر کشور جستجو کرد.

آزادی سیاسی ایران ثمره بزرگ انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اظهار کرد: بازگشت امام (ره) پس از گذشت 15 سال دوری از وطن، خاطرات ارزنده‌ای را برای نسل‌های آن روز به ارمغان آورد که این خاطرات باید برای نسل فعلی و جوانان به صورت شایسته‌ای بیان شود.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم دوران انقلاب، بیعت «همافران» ارتش با امام (ره) بود، تصریح کرد: این حرکت، قوت قلبی برای مردم انقلابی به شمار می‌رفت.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: بیشتر انقلاب‌های دنیا بر اساس یک کودتای سیاسی شکل گرفته است، اما انقلاب اسلامی ایران پیش از آنکه یک انقلاب بیرونی باشد، از وجه درونی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه آزادی‌های سیاسی کشور، مرهون ظهور انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: تمام کشورهای اطراف ایران برخلاف جمهوری اسلامی، اسیر کشورهای بیگانه هستند.

*اقدام امام (ره) یک کار انبیایی بود

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه برخی از افراد وجود مشکلاتی مانند گرانی را دستاویزی برای زیر سئوال بردن اقدامات جمهوری اسلامی کرده‌اند، اظهار کرد: با اینکه ایجاد شرایط رفاهی مردم جامعه جزء اهداف حکومت است اما این امر، اصل نیست.

وی ادامه داد: عظمتی که اسلام برای ایران به ارمغان آورده، بی‌نظیر است.

طباطبایی نژاد در مورد پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف علمی مانند هوا و فضا و تسلیحات نظامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که تسلیحاتش را خود ساخته و هر کجا، به مصلحت کشور باشد و بدون اجازه از کشورهای استکباری، استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین هدف جمهوری اسلامی، رساندن پیغام اهل بیت (ع) به تمام دنیا است که این امر با ساخت ماهواره‌ها، توسط کارشناسان بومی و بدون وابستگی به تکنولوژی غرب امکان پذیر است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فرستاده شدن یک موجود زنده به فضا توسط نخبگان ایرانی گفت: سردمداران غرب در حالی از فرستاده شدن این موجود زنده ابراز تأسف می‌خورند که خود به راحتی انسان‌ها را به سان یک مورچه قتل عام می‌کنند.

وی همچنین درگذشت دکتر حسن حبیبی را به مردم تسلیت گفت و بیان کرد: ایشان به عنوان یک انسان فاضل همواره در سمت‌های گوناگون خود از جمله معاونت ریاست‌جمهوری خدمات ارزنده‌ای را برای کشور به ارمغان آورد.

پایان پیام/2301/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول