اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاکعلی:

انقلاب اسلامی هیمنه استکبار را در هم شکست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر خاکعلی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، هیمنه و ابهت پوشالی استکبار جهانی به ویژه آمریکا در هم شکسته شد.

انقلاب اسلامی هیمنه استکبار را در هم شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌ الاسلام علی اکبری در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر خاکعلی در مسجد چهارده معصوم (ع) این شهر اظهار داشت: عنایات الهی، رهبری و بصیرت مردم سبب شد تا انقلاب اسلامی به نتیجه برسد.

وی ولایت مطلقه فقیه را ستون انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: تبعیت مردم از منویات، فرمایشات و راهبردهای ایشان سبب شده از تمام سختی‌ها، تهدیدات و مشکلات به سلامت عبور کنیم که از جنگ اقتصادی نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

خطیب جمعه شهر خاکعلی ادامه داد: انقلاب اسلامی غلبه جریان حق علیه باطل و رنسانس دینی ملت ایران بود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس در این برهه از زمان همه مردم و مسئولان باید از تفرقه، اختلاف و تشتت پرهیز کرده و به وحدت کلمه و وحدت رویه روی آورند.

*کاهش وابستگی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهر خاکعلی در ادامه خطبه‌ها کاهش وابستگی کشور را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: استقلال‌ طلبی در عرصه‌های گوناگون، استقرار حکومت دینی، ساخت زیربناها، توسعه و عمران کشور، استکبار ستیزی، نفی سلطه‌پذیری، تحقق آزادی، بیداری اسلامی، شکل‌گیری جنبش‌ها و نهضت‌های آزادی‌ بخش، بهبود وضعیت بهداشت و درمان و محرومیت‌ زدایی از مردم از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که طی 34 سال اخیر نصیب مردم ایران و جهان شده است.

اکبری خاطر نشان کرد: ارتقای منزلت و جایگاه زنان، بالا رفتن نرخ سواد، پیشرفت در خدمات رفاهی، عمرانی و آبادانی و دستیابی به فناوری هسته‌ای از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در 34 سال اخیر اذعان داشت: تولید سلول‌های بنیادی، ساخت نخستین داروی دیابت و پوست مصنوعی، ساخت داروی سرطان و داروی کنترل ایدز، تولید اورانیوم با غنای 3.5 درصد و ساخت داروی ضایعات نخاعی، قلبی و کبدی از نمونه پیشرفت‌های علمی کشور بوده است که حاصل زحمات متخصصان و دانشمندان ایرانی بوده است.

 

*کسب تقوای الهی غفلت‌سوز است

امام جمعه شهر خاکعلی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: کسب تقوای الهی، غفلت سوز و توجه آفرین که مطلوب است انسان برای رسیدن به تقوا به تهذیب نفس و خودسازی بپردازد.

اکبری افزود: انسان باید تقوای مبتنی بر سبک زندگی دینی داشته باشد تا بتواند به سعادت دنیا و آخرت دست یابد.

وی خاطر نشان کرد: در نظام ارزشی اسلام هیچ آموزه‌ای به اندازه کسب علم نافذ و عمل صالح فضیلت ندارد.

امام جمعه خاکعلی تصریح کرد: انسان مؤمن و با تقوا باید همیشه خدا را ناظر و حاضر بر اعمالش بداند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول