اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج

اتحاد عامل اصلی تثبیت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج گفت: اتحاد و همبستگی ملت ایران مهم‌ترین عامل تثبیت و اقتدار انقلاب اسلامی در جهان است.

اتحاد عامل اصلی تثبیت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سنندج، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: وحدت و یکپارچگی ملت ایران و رهبری‌های امام راحل 34 سال پیش انقلابی را در ایران اسلامی پایه‌گذاری کرد که در نوع خود بی‌نظیر و الگویی برای حرکت‌های انقلابی ملت‌های آزاده در جهان است.

وی با بیان اینکه حاکمیت دین مبین اسلام در جامعه مهم‌ترین هدف امام راحل از بنا نهادن چنین نظامی در ایران اسلامی بود، گفت: انقلاب امام در کنار نجات ملت ایران از زیر ظلم ستمشاهی موجب احیا و ترویج بسیاری از ارزش‌های دین مبین اسلام شد.

به گفته امام جمعه سنندج، امروز با گذشت 34 سال از پیروزی حق علیه باطل در ایران اسلامی ملت آزاده ایران پله‌های رشد و ترقی را با وجود توطئه‌های شبانه روزی دشمنان به ویژه استکبار جهانی طی کرده و همچنان رو به جلو حرکت می‌کنند.

ماموستا مجتهدی حضور همه جانبه مردم در صحنه را مهم‌ترین دلیل استمرار پیروزی‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: اتحاد و همبستگی ملت ایران و رهبری‌های مقام معظم رهبری کشتی عظیم انقلاب اسلامی را با اقتدار و پیروزی تمام به جلو حرکت می‌دهد و تهدیدات و توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند آن را از حرکت بازدارد.

وی با بیان اینکه گسترش دین مبین اسلام و ارزش‌های این دین الهی مهم‌ترین دلیل تشکیل انقلاب اسلامی بوده است، گفت: به همین دلیل است که با وجود توطئه‌های بی‌شمار دشمنان این نظام اسلامی و الهی در اوج اقتدار از دستاوردهای خود دفاع می‌کند و به الگویی برای ملت‌های مسلمان و آزاده در جهان تبدیل شده است.

به گفته امام جمعه سنندج، موج بیداری اسلامی در منطقه و تقویت روحیه عدالت‌خواهی و استکبارستیزی در بین مسلمانان جهان نشأت‌گرفته از انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های والای آن بوده و روز به روز شاهد قدرت نفوذ معنوی ایران اسلامی در سراسر جهان هستیم.

مجتهدی با بیان اینکه ایجاد تفرقه در بین مسلمانان امروزه با جدیت از سوی دشمنان دنبال می‌شود، گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند مقابله نظامی با ملت ایران نمی‌تواند آنان را به اهداف شومی که در سر می‌پرورانند برساند از این رو برای ایجاد شکاف و نفاق در بین ملت‌ مسلمان ایران دست به اجرای هر توطئه‌ای می‌زنند.

وی تصریح کرد: دشمنان باید بدانند یکپارچگی و اقتدار ایران اسلامی خط قرمز همه اقوام و مذاهب کشور است و با تمام توان از این عظمت و اقتدار دفاع کرده و به هیچ دشمنی اجازه خدشه‌دار کردن وحدت و انسجام ملی را نخواهند داد.

امام جمعه سنندج از اتحاد و همبستگی ملت ایران به عنوان مهم‌ترین عامل تثبیت و اقتدار انقلاب اسلامی در جهان نام برد و گفت: تا زمانی که مردم ایران به عنوان یک ید واحد زیر لولی رهبری حرکت می‌کنند هیچ دشمنی توانای لطمه‌زدن و خدشه‌دار کردن این انقلاب الهی را نخواهد داشت. 

 ترویج ازدواج‌های آسان در بین جوانان

ماموستا مجتهدی در ادامه بر ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروزه سن ازدواج در جوانان رو به افزایش است که باید با فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج در راستای برطرف کردن این مشکل چاره‌اندیشی شود.

وی خواستار ایجاد شرایط مناسب به منظور ترغیب جوانان به ازدواج شد و گفت:‌ افزایش سن ازدواج در جوانان موجب افزایش ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه اساس ازدواج در اسلام را سادگی دانست و افزود:‌ افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، سخت‌شدن انتخاب همسر، بروز بیماری‌های روحی و روانی و نابسامانی‌های تربیتی از جمله تبعات افزایش سن ازدواج در جوانان است.

انتهای پیام/79002/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول