اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

انقلاب اسلامی غرور مقدس ایرانیان را احیا کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انقلاب اسلامی غرور مقدس ایرانیان را احیا کرد و برای همیشه به این ملت نشان لیاقت داد.

انقلاب اسلامی غرور مقدس ایرانیان را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: امروزه پیشرفت‌های ایرانیان در عرصه‌های مختلف سبب شده است تا نام و نشان این سرزمین آوازه جهانی پیدا کند، به طوریکه در روزهای اخیر شاهد رونمایی از توسعه علمی ایران در حوزه هوا و فضا بودیم که کاوشگر ایرانی برای اولین بار یک موجود زنده را به فضا برد تا ثابت شود ایرانیان در اوج تحریم و انحصار تکنولوژی غرب توان خودنمایی دارند.

وی تصریح کرد: ترس و واهمه غرب از موضوع انرژی هسته‌ای ایران و یا دستیابی به برخی پیشرفت‌های هوا و فضا نیست، بلکه آنها از استعدادهایی در هراس هستند که پشت این پیشرفت‌ها نهفته است و آن ذکاوت جوانان و هوشمندی دانشجویان ما است که دنیای استکبار را به وحشت انداخته است.

عاملی خاطر نشان کرد: غرب از این وحشت دارد که ایران اسلامی ما امروز جزو 10 کشور برتر علمی دنیا است و روز به روز نیز بر دامنه و گستره پیشرفت‌های ایران افزوده می‌شود، در حالی که غرب اجازه نمی‌دهد ایرانیان حتی به یک مجموعه اطلاعاتی آنها در حوزه علم و فناوری جدید دسترسی پیدا کنند و یا بخواهند در این زمینه دانشجویان خارج‌نشین ما تحصیلی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه همه این پیشرفت‌ها در اوج انحصار دشمن و تنگ نظری جبهه استکبار به دست آمده است، اضافه کرد: نبوغ ایرانی در این پیشرفت‌ها حرف اول و آخر را می‌زند، چرا که ما با تکیه بر دانش بومی و توانمندی داخلی توانسته‌ایم به همه علوم و فنون پیچیده جدید دسترسی پیدا کنیم.

توانمندی علمی ایران در هوا و فضا اوضاع غرب را به هم ریخته است

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: توانمندی علمی ایران به ویژه در حوزه هوا و فضا اوضاع استکبار را به هم ریخته و ما در این اوضاع به آنها می‌گوییم از خشم و غیظ خود بمیرید، چرا که ما با وجود تنگناها و محاصره علمی، اقتصادی غرب توان پیشرفت و توسعه روزافزون را داریم.

عاملی یادآور شد: پیشرفت‌های علمی ایران که شاخصی عمده در اقتدار و عظمت یک جامعه است، به صلابت این ملت افزوده و سبب شده است تا در غوغای هجمه‌ها و تهدیدها دانشجویان و مراکز علمی و دانشگاهی ما فضای مطلوب‌تری را برای پیشرفت‌های جدید پیدا کنند تا بتوانند مدرن‌ترین نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای علمی دنیا را بسازند و این کشور را از غرب بی‌نیاز کنند.

وی گفت: اگر ایران اسلامی ما امروز در فهرست کشورهای با تکنولوژی مدرن ماهواره‌ای، هوا و فضا و همچنین ساخت جدیدترین امکانات نظامی و تجهیزات مقابله با دشمن روبه‌رو شده است همه این دستاوردها در اوج محرومیت‌ها و مظلومیت‌ها به دست آمده که غرب اجازه نمی‌داد حتی جوانان ما به کوچک‌ترین نقادی و تبحر علمی دست پیدا کنند.

هنر شیوخ عرب جان‌نثاری آمریکا است

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری این موضوع که امروزه در تمام عرصه‌ها علم عامل قدرت و سلطان و برتری یک جامعه است، یادآور شد: ما اگر می‌خواهیم از مسیر پیشرفت سریع و سیر دنیا عقب نمانیم باید به توانمندی علمی و تکنولوژی‌های جدید مجهز باشیم، چرا که استکبار جهانی سعی می‌کند به هر نحوه ممکن با عقب نگه داشتن ایران از این عرصه و قطار حرکت، کشورمان را تحت سیطره و ذلت خود قرار دهد.

عاملی با بیان اینکه ایران اسلامی ما امروز در ردیف کشورهای پیشرفته و صاحب علم و فنون جدید قرار دارد، افزود: ما به مانند شیوخ عرب که جان‌نثاری غرب را عهده‌دار هستند هرگز وابستگی به شرق و غرب نداریم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: قدرت و صلابت ملت ایران امروز به حدی است که بیش از 80 رزم ناو جنگی دشمنان در خلیج فارس روبه‌روی ما قرار گرفتند اما جرأت یک اقدام نابجا را نیز ندارند که ما همه اینها را ناشی از خون شهدا و صلابت ایرانیان می‌دانیم.

عاملی با اعلام اینکه پیشرفت علمی کرامت ملت ما را احیا کرده و غرور این ملت را که در دوران شاهنشاهی شکسته شده بود، ترمیم کرده است، خاطر نشان کرد: جای خفت و خواری بود که وزیر و وکیل ما را غربی‌ها تعیین می‌کردند و شاه ما وابسته به نظام شرق و غربی بود که حتی جرأت یک لیوان آب خوردن را نیز نداشت.

وی به سخنان خفت‌بار هویدا و رضاخان در برتر نشان دادن آمریکا و رژیم صهیونیستی را یادآور شد و اضافه کرد: بی‌لیاقت‌تر از شاهان پهلوی این شاهان دوران قاجار بود که 17 شهر ما را از این کشور جدا کردند و آب از آب تکان نخورد.

جمهوری آذربایجان باید به تاریخ پرافتخار ایران افتخار کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان به سخنان عجیب سران کشور آذربایجان که قرار است در سالگرد عهدنامه گلستان و ترکمن‌چای آیین تجلیلی برگزار کنند، بیان کرد: آنهایی که امروز تاریخ را تحریف می‌کنند و واقعیت‌های آن را نادیده می‌گیرند، باید به این مطلب آگاهی داشته باشند که تاریخ و هویت ایرانی هرگز فراموش‌شدنی نیست.

عاملی به عهدنامه‌های ننگین دوران قاجار در هدیه دادن به بسیاری از کشورهای همسایه از خاک این سرزمین یادآور شد: نه تنها ما ذره‌ای به خاک کشورهای دیگر چشم طمع نداریم، بلکه اگر واقعیت تاریخی را می‌گوییم که خاک آذربایجان قطعه‌ای از ایران بوده و آنها باید به تاریخ این سرزمین افتخار کنند، هرگز سخنی به گزاف نگفتیم.

نزاع تمدن غرب با اسلام روی عقلانیت است

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود عقلانیت را عنصر اصلی فلسفه تشریع احکام دین اعلام کرد و گفت: تمام احکام دین اسلام برگرفته از عقلانیت است و هر کس آنها را تخطئه کند در حقیقت عقل را تخطئه کرده است.

وی نزاع تمدن اسلامی با غرب را نزاع بر سر عنصر عقل اعلام کرد و افزود: عقل زمینه حیا، دینداری، عفت، زیبایی احکام نورانی اسلام را فراهم می‌آورد و در مجموع عقل سالم منشأ کمالات و فضایل است.

عاملی یکی از بی‌عقلی‌های غرب را گرایش به موسیقی مطرب و روابط تنظیم نشده دو جنس مخالف اعلام کرد و اظهار داشت: اگر امروز غرب آژیر تجاوز را به دست دختران می‌دهد تا جلوی بدحجابی و تجاوز گرفته شود، این نشانه افول تمدن غرب است که با پشت کردن به عقلانیت سعی کرده است در منجلاب فساد قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: عقل حکم می‌کند به دور از طرح کردن موضوع حسادت جنسی و در احیای غیرت واقعی، روابط زن و مرد و محرم و نامحرم به گونه‌ای تنظیم شود تا گرایش به بداخلاقی و تجاوز به عنف در جامعه مشاهده نشود.

انتهای پیام/62001/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول