اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

ارمغان انقلاب اسلامی استقلال کشور بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان چناران گفت: استقلال مهمترین ارمغان انقلاب اسلامی برای کشورمان بوده و به حیات و تاریخ ملت ما در عصر حاضر ارزش بخشیده است.

ارمغان انقلاب اسلامی استقلال کشور بود

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چناران با تاکید بر اینکه مهمترین گوهر وجودی برای یک کشور استقلال سیاسی است، اظهار کرد: استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اصولا بدون داشتن استقلال سیاسی دستیابی به استقلال اقتصادی ، فرهنگی و نظامی میسر نیست و پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 سبب رهایی کشور از وابستگی نظامی و منجر به دستیابی استقلال کشور ما شد.

وی ادامه داد: دوران ستم‌شاهی دوران پر از خفقان و اختناق بود که سال‌های سال ملت ایران را در غفلت و عقب ماندگی نگه داشته بود.

تاجی بیان داشت: استبداد سبب خاموش کردن استعدادهای ذاتی مردم شده و بسیاری از مردان و زنان این سرزمین در دوران استبداد و خفقان در حبس و شکنجه دژخیمان رژیم قرار داشته و همین امر سبب شده بود که ایران یک کشور عقب افتاده جهان باشد و استعمارگران با این بهانه منابع و سرمایه‌های کشور را غارت می‌کردند و بر سرنوشت این کشور حاکم شده بودند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و در سایه تحریم‌ها و تهدیدها و حتی تحمیل جنگ هشت ساله برای این ملت امروز ایران در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کرده و جزو چند کشور اول دنیا است.

امام جمعه چناران ادامه داد: دستیابی به انرژی هسته‌ای، پرتاب موجود زنده به فضا، نانوتکنولوژی،سلولهای بنیادین، خودکفایی در عرصه دفاعی و امنیتی و ... گوشه‌هایی از پیشرفت‌های غرور آفرین است.

وی با اشاره به حمله جنگنده‌های اسرائیل به سوریه گفت: این تجاوز به دلایلی همچون پیروزی ارتش سوریه در دفع تروریست‌های مسلح در مناطق مختلف، تمایل رئیس ائتلاف موسوم به مخالفان سوریه برای مذاکره پس از مدت‌ها رجزخوانی مخالفان، ایجاد نوعی ترس و وحشت در ارکان ارتش سوریه و جبران شکست‌های رژیم صهیونیستی در حمله به غزه صورت گرفته است.

انتهای پیام/70008/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول