اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

انقلاب اسلامی استعدادهای خفته جوانان ایرانی را شکوفا کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: انقلاب اسلامی، شکوفایی استعدادهای ملت و پیشرفت در عرصه‌های مختلف را به دنبال داشت.

انقلاب اسلامی استعدادهای خفته جوانان ایرانی را شکوفا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: ایام دهه فجر به فرموده مقام معظم رهبری، مقطع رهایی ملت ایران است و ایشان دهه فجر را آیینه‌ای می‌دانند که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد.

وی افزود: استقلال و قطع وابستگی به بیگانه، کوتاه شدن دست دشمن از منابع و مخازن و ثروت و فرهنگ و هویت و سرنوشت ملت، بزرگترین ارمغان انقلاب اسلامی برای کشور و ملت ما بود. انقلاب اسلامی به ملت و تاریخ ایران حیات واقعی بخشید و موجب رهایی کشور از وابستگی‌ها شد.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: جوانان ما باید بدانند که دوران ستم‌شاهی دورانی پر از خفقان، اختناق و ظلم و بیداد بود و ملت ایران را در همه ابعاد و زمینه‌ها عقب نگه داشته بودند و اجازه نمی‌دادند که استعدادهای خلاق جوانان و مبتکران و نوآوران بروز کند.

وی افزود: نظام موروثی شاهنشاهی موجب این شده بود که ساختار سیاسی در ایران وجود نداشته باشد و انقلاب اسلامی بنیان این نظام پوسیده 2500 ساله را در هم فروریخت و فضای جدیدی را فراروی این ملت و کشور قرار داد.

حسینی خاطرنشان کرد: این مسئله سبب شد که ملت و جوانان ایران در فضای باز سیاسی، فرهنگی، دینی و اجتماعی و علمی با رشد چشمگیر علم و فناوری در بسیاری از زمینه‌ها شکوفا شوند.

وی ادامه داد: ارتقا علمی کشور، خشم بسیاری از دول غربی به سردمداری آمریکا برانگیخته شود و در نتیجه تحریم‌های پیاپی را علیه این ملت به جرم استقلال‌طلبی و رشد فرآیند علمی، اِعمال کنند که با درایت و ارشادهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت مردم تاکنون نتوانسته‌اند راه به جایی ببرند.

حسینی افزود: روح خودباوری و اعتماد به نفس ملت، مشوق دانشمندان جوانی شد که جهشی معجزه‌آسا به بنیه علمی کشور دادند و توانستند در آخرین اقدام قدرتمندانه خود، کاوشگر پنج، حامل موجود زنده را به فضا ارسال و دوباره به زمین برگردانند و شما دیدید که در دو روز گذشته چطور غربی‌ها و آمریکایی‌ها در قبال پیشرفت مبهوت کننده ایران مات مانده‌اند.

انتهای پیام/2464/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول