اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

انقلاب اسلامی ایران در مرحله نوینی از تثبیت اقتدار است

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و وحدت مردم نظام اسلامی ایران در دهه چهارم عمر خود در مرحله نوینی از تثبیت اقتدار قرار گرفته است.

انقلاب اسلامی ایران در مرحله نوینی از تثبیت اقتدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده صبح امروز در مراسم جشن انقلاب که در تالار شهید ورمقانی مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اسلامی بودن، اتکا به پشتوانه قوی مردمی ،عدم وابستگی به قدرت‌های استکباری شرق و غرب و رهبری همه جانبه امام راحل است.

وی افزود: با توجه به تحولات داخلی و تلاش‌های صورت گرفته در کشور در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری نظام اسلامی در مرحله نوینی از تثبیت اقتدار و موقعیت خود در دهه چهارم از عمر خود در عرصه داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است.

 فرماندار قروه تصریح کرد: بدون شک انقلاب اسلامی ایران در درجه اول یک انقلاب فرهنگی بود که در مقابل فرهنگ وارداتی غرب ایستاد و چهرة نامأنوس این فرهنگ را که نتیجه‌ای جز استثمار و عقب‌ماندگی جهان سوم نداشت، آشکار ساخت.

شیخی‌زاده یکی از اهداف مهم انقلاب سلامی را کسب استقلال و هویت در زمینه‌های گوناگون اجتماعی ذکر کرد و افزود: در همین راستا همزمان با سایر حوزه های فرهنگی، سیاسی و نظامی در حوزه مسائل اقتصادی نیز تلاش جدی به عمل آمد تا به سمت استقلال اقتصادی حرکت شود.

وی با بیان اینکه بدون گام برداشتن در راستای استقلال اقتصادی، پشتوانه لازم و کافی برای دستیابی به سایر استقلال‌ها از جمله استقلال سیاسی و فرهنگی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در قانون اساسی « جلوگیری از سلطه اقتصادی بیگانه بر اقتصاد کشور » به عنوان یکی از ضوابط مهمی که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس آن استوار است مورد تاکید قرار گرفته است.

شیخی‌زاده اضافه کرد: قدرت‌های استکباری جهان برای چپاول دست رنج توده‌های محروم نغمه«جدایی دین از سیاست» را مطرح کردند و با این توطئه توانستند بر جنبه‌های فکری، فرهنگی، دینی و ملی جوامع اسلامی استیلا پیدا کنند و منابع مادی و ذخایر زیر زمینی آنها را به غارت ببرند.

 وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بر چنین عقیده و نغمه‌ای خط بطلان کشید و نهضت اسلام را تبدیل به پدیده‌ای منسجم و جهانی کرد.

انتهای پیام/79009/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول