اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

استقلال سیاسی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت یاسوج گفت: استقلال سیاسی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بود و اکنون نیز زیربنای استقلال در همه عرصه‌ها است.

استقلال سیاسی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: آن‌چه که امروزه موجب بیداری اسلامی در سراسر کشورهای اسلامی و امت مسلمان شده به برکت شکل‌گیری نظام اسلامی در ایران است.

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج ادامه داد: هر چند که دستاوردهای انقلاب تنها در استقلال سیاسی خلاصه نمی‌شود ولی می‌توان به جرأت گفت که مهم‌ترین دستاورد انقلاب که زیربنای دیگر دستاوردها بوده همین استقلال سیاسی است.

موسوی‌اعظم ادامه داد: وضع قانون کاپیتالاسیون در دوره رژیم منحوس پهلوی نماد زیر پا گذاشتن استقلال سیاسی مملکت بود که معمار کبیر انقلاب با شهامت و قدرت در مقابل این قانون ایستادگی کرد و رژیم نیز مجبور به عقب نشینی شد.

امام جمعه موقت یاسوج به دشمنی و عناد استکبار با ایران اسلامی و دلایل این همه کینه‌ورزی اشاره کرد و گفت: پافشاری بر استقلال سیاسی کشور موجب این همه دشمنی و عناد شده است.

موسوی‌اعظم به دلایل پیروزی انقلاب نیز پرداخت و گفت: بیش از هر چیز روحیه ولایتمداری و پیروی از دستورات ولی‌فقیه و مرجعیت شیعه موجب تحقق استقرار این نظام شد.

وی روحیه شهادت طلبی را نیز از دیگر رموز پیروزی انقلاب دانست و گفت: با تکیه بر این دو تفکر ولایتمداری و شهادت طلبی بود که ملت ایران توانست مستکبران خارجی و استبداد داخلی را شکست دهد و حکومت اسلامی را در دنیای کفر و الحاد مستقر کند.

امام جمعه موقت یاسوج بیداری اسلامی کنونی را برگرفته از مدل انقلاب اسلامی در ایران دانست و گفت: ملل آزاده و مسلمان با تأسی از این الگو و روش کارآمد یکی پس از دیگری مستبدان داخلی را از سریر قدرت به زیر می‌کشند.

موسوی‌اعظم به وظیفه مسئولان در این برهه نیز اشاره کرد و گفت: باید قدردان چنین مردمی باشیم و در راه خدمت به ‌آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

انتهای‌پیام/2571/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول