اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

تلاش برای خدشه‌دار کردن وحدت اسلامی دشمن را بی‌آبرو کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تلاش جبهه استکبار برای بر هم زدن وفاق و وحدت ملی در عالم اسلام بیش از گذشته آنها را منزوی و خوار و ذلیل کرده است.

تلاش برای خدشه‌دار کردن وحدت اسلامی دشمن را بی‌آبرو کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در نشست مشترک روحانیون سنی و شیعه در نمین در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و همزمان با هفته وحدت اظهار داشت: جبهه کفر و استبداد سال‌ها است که تلاش می‌کند به هر شکل ممکن و از منفذهای مختلف بین مسلمانان و عالم تشیع و تسنن اختلاف ایجاد کند تا با رخنه در صفوف به هم فشرده امت اسلامی آنها را نسبت به هم بدبین کند.

وی تصریح کرد: در این اوضاع و احوال سیره نبوی بهترین کانون همدلی و مرکز هم‌افزایی وحدت جهان اسلام است که هر چقدر این کانون گرم و مستحکم باشد به همان میزان دشمنان به ذلت و خواری می‌افتند.

ستوده در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این اوضاع و احوال که استکبار جهانی با تحریک گروه‌های مختلف نظیر وهابیت، بهائیت و سلفی‌ها سعی کرده وحدت عالم اسلام را خدشه‌دار کند، آنچه ضروری به نظر می‌رسد رسیدن به نقطه همدلی‌ها و هم‌افزایی‌ها است که قطعاً به خواری و ذلت بیش از گذشته دشمن منجر می‌شود.

این مسئول ذات و اساس همدلی و وحدت در جهان اسلام را گرایش به نقطه مشترک همچون قرآن کریم، سیره نبوی و راه و روش امامان معصوم توصیف کرد و ادامه داد: اگر به حقیقت فرقه‌های ضاله‌ای همچون وهابیت نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که قصد و هدف آنها جز ضربه وارد کردن به حقیقت دین چیز دیگری نیست در حالی که آنها با ظاهر و پوستی رنگین‌تر و همچنین آراسته سعی می‌کنند طوری اندیشه خود را القا کنند تا جهان اسلام متوجه حیله‌ها و نیرنگ‌های آنها نباشد.

وی ایران اسلامی را پرچمدار وحدت جهان اسلام برشمرد و یادآور شد: در قرن معاصر این جمهوری اسلامی ایران است که منادی وحدت و همدلی شده و یک زندگی مسالمت‌آمیز و حاکمیت قابل احترام به سایر ادیان، گروه‌ها و مذاهب را به وجود آورده است به طوریکه در این کشور نه تنها شیعه و سنی بلکه مسیحی، یهودی و سایر معتقدان به ادیان الهی در کنار هم در آرامش و صلح و صفا زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شیعیان و سنی‌ها به ویژه در این استان با تکیه بر اشتراکات وحدت‌آفرین امت واحده را شکل دادند و بدون اینکه توجهی به بهانه‌جویی برخی اندیشه‌های کاذب و عرفان‌های دروغین بدهند در کنار هم زندگی همراه با مسالمت و آرامی را سپری می‌کنند.

ستوده در ادامه سخنان خود با اشاره به برجستگی‌های سیره نبی مکرم اسلام افزود: پیامبر مکرم اسلام در تمامی امور اعم از فردی و اجتماعی می‌تواند الگوی تمام عیار مسلمانان باشد که عبادت، زهد و تعلق نداشتن به مادیات و مسایل دنیوی از برجستگی‌های این خصلت نیکو است.

وی اخلاق نیکو، دور بودن از حب و بغض‌های شخصی، مهر و عطوفت را از دیگر ویژگی‌های حضرت محمد (ص) برشمرد و تصریح کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، پیامبر نور و رحمت و عامل رسیدن بشریت به سعادت دنیوی و اخروی است که قطعاً در این زمینه همراهی‌ها و همدلی‌ها بیشتر از گذشته است.

انتهای پیام/62006/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول