اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

هفته وحدت، یگانگی و بهم پیوستن دنیای اسلام است

خبرگزاری فارس: فرماندار هیرمند گفت: هفته وحدت، یگانگی و بهم پیوستن دنیای اسلام بوده و شخصیت نبی مکرم (ص) به عنوان نماد هویت امت واحده اسلامی است.

هفته وحدت، یگانگی و بهم پیوستن دنیای اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، سلطانعلی دهمرده پیش از ظهر امروز در مراسم جشن ویژه‌ای به مناسبت هفته وحدت با حضور معتمدان و علمای شیعه و سنی و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان، هفته وحدت، هفته یگانگی و بهم پیوستن دنیای اسلام است و شخصیت نبی مکرم اسلام (ص) به عنوان رهبر جهان اسلام و نماد هویت امت واحده اسلامی می‌تواند منشأ وحدت جهان اسلام باشد.

وی افزود: هفته وحدت امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا تهاجم دشمن بر امت اسلامی بیش از هر زمان دیگر بوده و بیداری اسلامی روی داده در کشورهای مسلمان موجب وحشت استکبار شده است.

فرماندار هیرمند بیان کرد: وجود مقدس پیامبر اعظم (ص) به‌ عنوان یکی از محورهای مهم انسجام و اتحاد جامعه اسلامی است.

دهمرده همچنین به فرارسیدن سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: به برکت وحدت و حضور مردم ایران، انقلاب اسلامی ایجاد شد که همواره همگام و همراه با امام راحل در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران نقش آفرین بودند.

امام جمعه اهل سنت شهر دوست‌محمد نیز در این مراسم گفت: معیار سعادت و سربلندی انسان‌ها، وحدت و همدلی است.

مولوی یارمحمد آزارنیا براهویی افزود: برنامه‌های هفته وحدت موجب تبیین اهمیت توسعه و ترویج سیره پیامبر اکرم (ص) و اشاعه فرهنگ دینی و تعالیم اسلامی در بین مردم و نیز اهمیت وحدت و انسجام دینی در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی ادامه داد: مسلمانان باید هوشیار باشند و وحدت کلمه را با قلوب پاک و خالص و با جان و دل حفظ کنند تا جلوی فتنه‌های دشمن گرفته شود.

مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند هم در این مراسم به اهمیت هفته وحدت در ایجاد اتحاد بین مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد اتحاد بین مسلمانان سبب خواهد شد تا دشمن نتواند فتنه‌هایی را که برای نابودی اسلام در پیش دارد، عملی سازد.

حجت‌الاسلام احمد ظریف صیادی افزود: هفته وحدت در بین امت‌های اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است زیرا موجب همدلی و همبستگی بین مسلمانان می‌شود.

وی بیان داشت: این روز به خاطر خلقت عظیم پیامبر اسلام (ص) به‌ عنوان روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده است.

مسئول تبلیغات اسلامی هیرمند ادامه داد: انسان مؤمن با اخلاق نیکو می‌تواند به کمال واقعی که در قرآن بارها به آن اشاره شده است راه یابد.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول