اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم مطرح کرد

وحدت امت اسلامی یک امر قرآنی است/تفرقه‌افکنی ترک تقوای الهی

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم گفت: تلاش امت و علمای شیعه و سنی مصداقی از عبادت الهی است و ترک این مصداق موجب ترک تقوا می‌شود.

وحدت امت اسلامی یک امر قرآنی است/تفرقه‌افکنی ترک تقوای الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی در همایش بزرگ وحدت که با حضور جمع کثیری از علمای اهل سنت و تشیع در مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزار شد، اظهار کرد: آیات وحدت اسلامی از نگاه قرآنی ارتباطی با اصل توحید دارد و بین وحدت اسلامی و اصل اعتقادی توحید ارتباط عمیقی وجود دارد.

زمانی تصریح کرد: وحدت امت اسلامی یک امر قرآنی است و سخن سیاسی محض نیست و کسانی که موحد هستند باید در جهتی که اسلام امر فرموده تلاش و حرکت کنند و این حاصل اعتقاد به دین الهی است.

وی افزود: عبادت معلول اعتقاد به توحید الهی و وحدت اطاعت از امر الهی است و تلاش امت و علمای شیعه و سنی مصداقی از عبادت الهی است و ترک این مصداق موجب ترک تقوا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ترک وحدت و تلاش برای تفرقه یک معصیت است، گفت: اگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل موضوع وحدت را بیان کردند به خاطر این بود که یک تحلیل سیاسی نبود بلکه یک اعتقاد عمیق بود که ریشه در اعتقادات همه مسلمانان دارد.

معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم ادامه داد: در تمام مذاهب و علمای جهان بر خوب بودن وحدت اتفاق نظر وجود دارد، اما در عمل بسیاری از عالمان متدین را می‌بینیم که قدمی در راه وحدت نمی‌نهند.

وی عدم گرایش به وحدت و داشتن اندیشه تکفیری، روحیه تفرقه و کوتاه آمدن از مواضع دین را از عللی برشمرد که باعث مخالفت برخی از عالمان دین در وحدت می‌شود.

معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای خیال می‌کنند منظور از وحدت ابقا یک دین و از بین رفتن دین دیگر است که این مسئله ناشی از فهم غلط در تعریف وحدت است، بنابراین در وحدت واقعی باید به مواضع مذهبی التزام صد درصد، تبیین و عمل  آزاد داشت و از اهانت پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود اطلاعات غلط از عقاید یکدیگر، تعصب منفی، همچنین وجود عصبانیت از جمله عواملی است که باعث تفرقه در وحدت است.

انتهای پیام/2700/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول