اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مولوی ربانی:

وظیفه مسلمانان در برابر هجمه گسترده دشمنان حفظ وحدت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مسجد جامع جگرد ایرانشهر گفت: با توجه به هجمه گسترده استکبار و دنیای غرب، حفظ وحدت و همدلی از وظایف مسلمانان است.

وظیفه مسلمانان در برابر هجمه گسترده دشمنان حفظ وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، مولوی سراج‌الدین ربانی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن همدلی و اتحاد که با حضور باشکوه ائمه جمعه و جماعات اهل تشیع و تسنن، معتمدین و سران قبایل و طوایف اهل سنت و شیعه، هیئت‌های مذهبی شهرستان، اساتید، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایرانشهر برگزار شد اظهار داشت: ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، با توجه به آیه شریفه «واعتصمو بحبل‌الله جمعیا ولا تفرقوا» که مسلمانان را به وحدت و یکدلی امر کرده است ضروری است تا مسلمانان نیز با الهام از آیات و روایات قرآنی به ریسمان الهی چنگ زنند و هرگز متفرق نشوند.

وی افزود: وحدت بین مسلمانان باید بر مبنای قرآن و اهل بیت پیامبر اسلام (ص) باشد و با تأسی از سیره و روش پیامبر محبت و رحمت در این راه گام برداریم.

امام جمعه مسجد جامع جگرد ایرانشهر بیان داشت: با توجه به هجمه گسترده یهودیان و مسیحیان و جبهه استکبار و غرب، وظیفه مسلمانان، حفظ وحدت و همدلی و اتحاد است.

مولوی ربانی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وحدت، از علما و روحانیت تشیع و تسنن خواستار حفظ وحدت و تقریب مذاهب شدند لذا بر ما علما و روحانیون است که با فرامین رهبری توجه کرده و در تحقق این امر اهتمام بیشتری بورزیم.

وی گفت: هفته وحدت با تدبیر امام خمینی (ره) و تأکید مقام معظم رهبری از 12 تا 17 ربیع‌الاول که مورد اختلاف شیعه و سنی است، نامیده شد تا اختلافات کنار گذاشته شود و در این هفته خجسته اتحاد و همبستگی بین مذاهب بیشتر نمود پیدا کند.

مولوی ربانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر اتحاد و همبستگی اقوام و مذاهب در جهان اسلام نمونه است و با توجه به اینکه در کشورهای جهان اسلام، نفاق و جدایی است اما در ایران شاهد تفرقه و درگیری مذهبی نیستیم به همین دلیل باید به عنوان الگو و اسوه قرار گیرد.

امام جمعه ایرانشهر نیز در ادامه این مراسم با تبریک هفته وحدت گفت: ابتکار این هفته این است که بعد از 30 سال انقلاب اسلامی شاهد موهبت عظیم وحدت و اتحاد در جامعه کنونی ایران هستیم و خدا را شاکریم که خون شهدای وحدت دل‌ها را به هم نزدیک‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام حسین طاووسی افزود: امروز به برکت انقلاب و شهدای وحدت، لبخند بر روی چهره شیعه و سنی شاهد هستیم.

وی بیان کرد: یکی از نمادهای وحدت نماز جمعه، امامان جمعه و جماعت، مشورت، تعاون، بازرسی و سرکشی از مستمندان و بیماران بر پایه احکام اسلامی است.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: سر تا پای دین ما اتحاد است و پرهیز از افتراق و جدایی، باید قدر این دین را بدانیم و وظیفه علما و روحانیون است تا در زمینه گسترش و فرهنگ سازی احکام اسلامی برای مردم و به ویژه قشر جوان جامعه تلاش کنند.

طاووسی گفت: علمای شیعه و سنی موظف هستند دل‌ها را با وحدت به هم نزدیک کرده و بر پایه این گونه مراسم‌ها باعث نزدیکی روحانیون شیعه و سنی با آحاد مردم در جامعه شوند.

وی افزود: اولین قدم در زمینه وحدت، باور داشتن وحدت است و در قدم دوم عمل به مبانی وحدت می‌باشد.

مولوی عبدالمجید دیناری امام جمعه روستای مچ قاسم بمپور نیز در این مراسم با قرائت شعری در مدح پیامبر و هفته وحدت بر گرما و شور و نشاط این محفل افزود.

گروه نمایشی معراج که از تهران در این مراسم شرکت کرده‌اند به اجرای تئاتر با موضوعات قرآنی پرداختند و اجرای شعر و تواشیح از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان نیز کلیپی با عنوان آوای وحدت برای حضار پخش شد.

انتهای پیام/75002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول