اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه:

شیعه و سنی با تکیه بر اشتراکات وحدت، امت واحده شکل دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه بهترین راه رسیدن به وحدت را عمل به سیره پیامبر(ص) دانست و گفت: شیعیان و اهل سنت با پرداختن به اشتراکات می‌توانند یک قدرت واحد تشکیل دهند.

شیعه و سنی با تکیه بر اشتراکات وحدت، امت واحده شکل دهند

حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: بهترین راه رسیدن به وحدت در میان فرق و مذاهب مختلف اسلامی بازگشت به معارف قرآن و سیره پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: اهل سنت و شیعیان اگر بخواهند به درستی به سیره پیامبر عمل کنند، باید به مشترکات میان خود توجه کرده و از برجسته کردن اختلافات بپرهیزند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به لزوم توجه به سیره ائمه اطهار(ع) در مسیر ایجاد وحدت در جهان اسلام خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) هرگاه فردی از پیروان دیگر مذاهب اسلامی سئوالی از وی می‌پرسید، جواب او را بر طبق اعتقادات او می‌داد.

وی با اشاره به اینکه اختلافات شیعه و سنی توطئه استکبار است، ادامه داد: ترساندن شیعیان و اهل سنت از یکدیگر روشی است که دشمنان به کار می‌برند تا مسلمانان هیچگاه نتوانند طعم وحدت را بچشند.

پاک‌نهاد گفت: شیعیان و اهل سنت در حالی که اشتراکات بسیاری دارند و با پرداختن به این اشتراکات می‌توانند یک قدرت واحد تشکیل داده و تمام مشکلات را از سر راه بردارند، با غفلت به اختلافات دامن زده و فرصت‌ها را از دست می‌دهند.

وی اظهار داشت: امروز در جهان به پیامبر(ص) توهین شده و قرآن سوزانده می‌شود که این موضوع ناشی از غفلت مسلمانان و دامن زدن به اختلافات است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تعصب کور و خودخواهی را از مهم‌ترین موانع وحدت دانست و ابراز کرد: پرداختن علمی به اختلافات موجب دشمنی نمی‌شود اما وقتی کار به سیاست‌کاری، فحاشی و تکفیر می‌رسد نمی‌توان به ایجاد تفاهم مذهبی امید داشت.

وی بیان داشت: اینکه عده‌ای کسانی را که قبله و کتاب مشترک با هم دارند را تکفیر می‌کنند، نشان‌دهنده جهل و غفلت است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: مشکلاتی که امروز در کشورهای اسلامی وجود دارد ناشی از همین اختلافاتی است که از سوی برخی مسلمانان تشدید می‌شود و این اختلافات در سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان هر روز قربانی می‌گیرد.

*زندگی پیامبر(ص) سراسر عاطفه بود

وی با اشاره به سیره پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: پیامبر(ص) در تمام امور فردی و اجتماعی الگوی تمام مسلمانان است.

پاک‌‌نهاد گفت: حسن خلق در خانواده، رفتار نیکو با همسر، محبت به همسایه و بهداشت فردی از ویژگی‌های بارز شخصیت پیامبر(ص) بود، طوری که وی حتی نسبت به دشمنان خویش هم دلسوز و مهربان بود.

وی ادامه داد: توجه به مسائل عبادی، زهد و رهایی از تعلقات دنیایی از دیگر مسائلی است که در زندگی پیامبر(ص) می‌تواند برای مسلمانان الگو باشد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پیامبر اسلام بسیار متواضع بود، ابراز داشت: ایشان مانند بندگان روی زمین می‌نشست، با کودکان هم‌بازی می‌شد و همواره به کودکان سلام می‌کرد.

پاک‌‌نهاد افزود: حب و بغض پیامبر(ص) برای خدا بود طوری که وی برای امور شخصی هیچگاه عصبانی نمی‌شد اما در امور الهی و در اشاعه منکرات بسیار دقیق بود.

انتهای پیام/78006/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول