اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

حفظ وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: حفظ وحدت رمز پیروزی مسلمانان بر استکبار جهانی است.

حفظ وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ارتباط با وحدت مسلمانان آیات و احادیث متعددی وارد شده است و از جمله مسلمان است و در این زمینه نیاز به استدلال و برهان نداریم.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «وَلا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ» که در این آیه خطاب به مسلمانان اشاره شده است که نزاع سبب سست شدن در کارها می‌شود.

وی افزود: هر گونه پیشرفت و توسعه جوامع در گرو تعاون و همراهی و همفکری مردم آن با یکدیگر به دست می‌آید و اگر تاریخ مسلمانان را مورد بررسی قرار دهیم هر کجا وحدت و انسجام وجود داشته پیروز شده‌اند و در جاهایی که وحدت و انسجام خود را از دست داده‌اند شکست به سراغ آنان آمده است.

امام جمعه خوی گفت: شعار «انما المؤمنون اخوة» از جمله شعارهای اولیه و محوری پیامبر اسلام بوده و در سایه همین وحدت بود که دین اسلام گسترش و توسعه پیدا کرده است.

موسوی شکوری ادامه داد: از جمله توطئه‌های دشمنان اسلام در مقابل شعار وحدت جمهوری اسلامی این است که شایعه می‌کنند هدف جمهوری اسلامی این است که پیروان مذاهب دست از مذهب خود بکشند در صورتی که این دروغ شاخ‌دار است و جهت انحراف افکار از اهداف مقدس جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.

وی افزود: از جمله علل و عوامل مطرح شدن وحدت این است که امروز شاهد هستیم در عین حال که مسلمانان بخش مهمی از مردم جهان را تشکیل می‌دهند و نوع ذخایر و معادن دنیا و نیروهای نخبه در میان مسلمانان قرار دارد لکن توسط غربیان و اروپاییان به غارت می‌رود بخشی از اهداف جمهوری اسلامی از وحدت این است که مسلمانان در برابر این غارت گران قد علم کنند و ثروت خود را حفظ کنند.

موسوی‌شکوری با اشاره به ضرورت حفظ وحدت، اظهار داشت: اگر به اتفاقات و حوادث جهان به ویژه کشورهای اسلامی خاورمیانه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که یکی از توطئه‌های جدی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد نفاق و اختلاف در میان مسلمانان است.

انتهای پیام/61001/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول