اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

وحدت یکی از شاخصه‌های پیشرفت هر جامعه‌ای است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: اخوت و برادری و وحدت یکی از شاخصه‌های اساسی پیشرفت و ترقی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وحدت یکی از شاخصه‌های پیشرفت هر جامعه‌ای است

حجت‌‌الاسلام سید کاظم طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: وحدت و برادری در مذاهب اسلامی به عنوان نیازی مبرم و غیرقابل اغماض درآمده است.

وی افزود: تمام مذاهب اسلامی باید وحدت و یکپارچگی را حفظ کنند چرا که یکی از شاخصه‌های اساسی پیشرفت در هر کشوری وحدت و برادری است.

امام جمعه زابل ادامه داد: بی‌توجهی وحدت نه‌ تنها راه را برای دشمنان هموار می‌کند بلکه حتی ممکن است وضع بدتر شود زیرا دشمن می‌خواهد خون مسلمانان به دست یکدیگر بریزد.

طباطبایی بیان داشت: مولد تروریست در دنیا آمریکا است و با این اقدامات همواره درصدد اختلاف بین مذاهب اسلامی است تا بتواند به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به وحدت و برادری امت اسلامی گفت: مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی خوشبختانه بسیار فهیم، هوشیار، نجیب و مردم شریفی هستند چراکه خیلی خوب می‌توانند در کنار هم متحد و برادروار زندگی کنند لذا قابلیت قوم شیعه و سنی بالا است.

امام جمعه زابل افزود: وحدت مسلمانان سبب شده تا نقشه‌های شوم دشمنان، نقش برآب شود.

طباطبایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر با حمله‌های حجیم از طرف دشمنان رو‌به‌رو هستیم از این رو بر تمامی امت اسلامی واجب است وحدت را حفظ کنند.

وی در زمینه مشکلات اساسی جهان اسلام عنوان داشت: ضروری است تا اختلاف شیعه و سنی به صورت عقیدتی بررسی شود و وحدت را فرهنگ سازی کنیم.

امام جمعه زابل بیان کرد: اسلام، دین خاتم و تنها راه پیشرفت انسانیت و امانتی نزد مسلمانان است و دشمنان با اندیشه‌های اشتباه خود در نظر دارند مسلمانان توسط آنها تضعیف شوند و جلوی گسترش اسلام را بگیرند.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول