اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

حماسه 19 دی متعلق به همه ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: حماسه پرشور 19 دی در قم به وقوع پیوست، ولی این رویداد تاریخی به همه ملت ایران متعلق است.

حماسه 19 دی متعلق به همه ملت ایران است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شاهین‌دژ با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن واقعه 19 دی قرار داریم اظهار داشت: در چند روز پیش از 19 دی ماه سال 56 در روزنامه اطلاعات متعلق به رژیم طاغوت در یک مقاله‌ای به ساحت امام امت و مراجع معظم تقلید توهین شد که در 19 دی مردم به اعتراض پرداختند.

وی 19 دی را یک روز حماسی در تاریخ انقلاب ایران اسلامی دانست و افزود: در تاریخ 17 دی ماه مردم برای چگونگی برخورد با این اقدام شرمانه جلسه‌ای را گذاشته و برای برپا کردن یک راهپیمایی باشکوه برنامه‌ریزی شد به طوری که مردم ابتدا به طرف حرم حضرت معصومه (س) سپس به طرف منزل مراجع معظم تقلید حرکت کردند.

این مسئول با بیان اینکه کماندوها و نظامیان رژیم ستم‌شاهی مردم را مورد حمله قرار دادند، اضافه کرد: در این روز ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند، ولی در اراده مردم سلحشور و انقلابی برای حرکت رو به جلو هیچ گونه خللی ایجاد نشد به طوری که در چهلم شهدای این روز، جرقه‌های انقلاب زده شد.

امام جمعه شاهین‌دژ خاطر نشان کرد: با وجودی که این حماسه پرشور توسط مردم بومی قم رقم خورد، ولی چون اهانت به امام امت صورت گرفته بود مردم همه کشورمان در حزن و اندوه فرو رفته بودند از این رو هر گونه راهپیمایی در هر نقطه از کشورمان را مورد حمایت قرار می‌دادند.

باقری اذعان داشت: از این قبیل روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ کشورمان کم نیست به طوری که می‌توان گفت ملت ایران با رقم زدن چنین حماسه‌های بزرگی برای تغییر سرنوشت کشورمان نهایت تلاش خود را کرده‌اند که در دهه جاری نیز حماسه 9 دی را برای مایوس کردن دشمنان خلق کردند که بر تارک تاریخ برای همیشه حک شده است.

انتهای پیام/61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول