اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

9 تا 19 دی ماه در دماوند «دهه بصیرت» نامگذاری شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند از برگزاری مراسم ویژه 9 دی با محوریت بصیرت‏افزایی و نامگذاری 9 تا 19 دی ماه به عنوان دهه بصیرت در شهرستان دماوند خبر داد.

9 تا 19 دی ماه در دماوند «دهه بصیرت» نامگذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه دماوند و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند و با موضوع تبادل نظر پیرامون آسیب‏شناسی مراسم عزاداری محرم، بررسی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مسائل اجتماعی، برگزاری زیارت حضرت رسول اکرم(ص) و مراسم 9 دی برگزار شد، بر لزوم توجه بیشتر به فرهنگ عمومی تاکید کرد.

وی افزود: لازم است فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مسائل اجتماعی و دستورات ایشان به صورت مفصل و در همه جلسات بررسی شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: باید با دستور کار قرار دادن یک فراز از سخنان معظم‏له در هر جلسه شورای فرهنگ عمومی، راهکارهای عملی برای تحقق منویات ایشان مورد بررسی قرار گیرد.

قاسمی‏فرزاد با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در شهرستان دماوند افزود: دماوند یکی از شهرستان‏های نمونه در این زمینه است.

وی پیرامون آسیب‏شناسی عزاداری‏ها در ایام محرم در شهرستان دماوند اظهار داشت: در عزاداری‏ها و انتخاب اشعار و مرثیه‏ها غالباً توجه خوبی صورت می‏گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: در برخی موارد مشاهده شده که برخی اشعار یا صوت و لحن به دور از ماهیت فرهنگ عاشورایی است که باید اداره تبلیغات اسلامی با برگزاری نشست‏های مشترک با مداحان دماوندی، مبانی فرهنگ عاشورایی را تبیین و اهداف را ترسیم کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند بیان داشت: فرهنگ عاشورایی غیر از توجه به امر به معروف و نهی از منکر نبود و در حال حاضر، هیچ معروفی برای ما بالاتر از حفظ نظام اسلامی و هیچ منکری بالاتر از دسیسه‏های استکبار جهانی در جهت بر هم زدن وحدت بین آحاد جامعه وجود ندارد.

قاسمی‏فرزاد به موضوع طلاق به عنوان یکی از موارد مطرح شده در جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: هدف رسانه‏های غربی از ساخت و پخش سریال‏های مبتذل، تزلزل بنیان خانواده‏هاست.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: آنها می‏خواهند فرهنگ جامعه ما را تهی کرده و به فروپاشی نهاد خانواده منجر سازند.

وی ادامه داد: باید در مسیر مهندسی فرهنگی و در تقابل با برنامه‏های دشمن برنامه‏ریزی و عمل کنیم و در این بین، نقش دستگاه‏های فرهنگی و فرهنگ‏ساز همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش، مدارس و دانشگاه‏ها قابل توجه است.

انتهای پیام/25682/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول