اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

قیام مردم قم در 19 دی نشان‌دهنده بیداری مردم ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: قیام خونین حوزه علمیه و مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله اهانت‌آمیز علیه امام خمینی(ره) نشان‌دهنده بیداری و آگاهی مردم مسلمان ایران است.

قیام مردم قم در 19 دی نشان‌دهنده بیداری مردم ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه به 19 دی ماه سال 56 و سالروز قیام مردم قم اشاره کرد و گفت: این حادثه در ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر مژده فتح دیگری را برای اسلام به ارمغان آورد، درخت سرخ انقلاب جوانه زد و شکوفه‌های استقلال و آزادی سبز شد، تا در بهمن 57 به بار نشست.

وی با بیان اینکه رزمایش ولایت استکبار را به وحشت انداخت، گفت: رزمایش ولایت 91 نشان از اقتدار روزافزون نظام جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی است و برگزاری رزمایش‌های مختلف، توان نظام اسلامی را برای رویارویی با حملات احتمالی دشمنان به نمایش می‌گذارد.

خطیب نماز جمعه پلدختر همچنین به آغاز هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف تمکن مالی را به احسانی ماندگار برای نیازهای جامعه تبدیل می‌کند.

وی گفت: وقف یکی از کارهای بزرگ و صدقات جاریه انسان است و به فرموده رهبر انقلاب سنت حسنه وقف یکی از کارسازترین و بهترین روش‌هایی است که تمکن مالی را به صورت احسانی ماندگار در خدمت نیازهای جامعه قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: وقف یکی از کارهای جاودانه انسان است که در زمان حیاتش و مماتش می‌تواند کار ثواب کند تا همیشه جاودانه بماند، زیرا نقش مهمی در رفع مشکلات اقتصادی جامعه از جمله ایجاد تسهیلات برای ازدواج جوانان، توسعه و عمران مساجد، توسعه مراکز دینی و ... دارد.

حجت‌الاسلام لروند افزود: وقف از سنت‌های ارزشمندی بوده که ائمه اطهار(ع) نیز توجه خاصی به این سنت داشته‌اند و در سیره ائمه معصومین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و برگ سبزی است که برای انسان ذخیره می‌شود.

امام جمعه پلدختر با گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر گفت: امیرکبیر از مردان بزرگ کشور بود که خدمات زیادی انجام داد.

انتهای پیام/2304/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول