اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خورموج:

19 دیماه مبدا تحولی بزرگ در حرکت انقلابی مردم بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت خورموج گفت: نوزدهم دی ماه مبدا یک تحول بزرگ در حرکت انقلاب اسلامی مردم ایران بود ومنجر به انقلاب اسلامی شد.

19 دیماه مبدا تحولی بزرگ در حرکت انقلابی مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عباس فقیه درآئین عبادی سیاسی و وحدت آفرین نماز جمعه این هفته که با حضور امام جمعه موقت بوشهر و اقشار مختلف مردم مومن، متعهد، ولایتمدار و باتقوای شهر خورموج در مصلی امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: خودم و همه شما برادران و خواهران بزرگوار و نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوای الهی و دوری از معاصی توصیه می‌کنم.

امام جمعه موقت خورموج به مناسبت‌های هفته از جمله سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضا خان قلدر اشاره کرد و افزود: هفدهم دیماه سالروز توطئه کشف حجاب به دستور رضا خان قلدر یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر است.

وی ادامه داد: رضا خان که با طرح کودتای اسفند 1299 و با حمایت استعمار انگلیس برسر کارآمد، درصدد اجرای تز اسلام ‌زدایی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود.

فقیه خاطرنشان کرد: این اقدام رضاخان قلدر واکنش و مخالفت‌های زیادی از سوی مردم به رهبری روحانیت را باعث شد که مهم‌ترین آنها می‌توان به سرکوب قیام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم اشاره کرد.

وی یادآور شد: با توجه به شبهاتی که در مخالفت اسلام با آزادی مطرح می‌شود اینطور نیست بلکه اسلام بیش هر چیزی به آزادی انسان بها و اهمیت و عنایت ویژه‌ای داشته و دارد.

فقیه اضافه کرد: اسلام مخالف با آزادی نیست اما مخالف با آن آزادی است که عفت عمومی و اخلاق جامعه را به تباهی می‌کشاند.

وی یادآور شد: حجابی که در اسلام قرارداده شده است به عنوان یک ارزش برای زن و بانوی مسلمان است ارزشی که ممکن است به واسطه وسوسه‌های شیطانی یا دست‌های فاسد و پلید مردان هوسران و هوس باز مورد تهاجم قرار گیرد.

امام جمعه موقت خورموج خاطرنشان کرد: اسلام به زن به عنوان یک شیء و یک کالا و عروسک در دست مردان نگاه نمی‌کند.

وی گفت: تلاش‌های رضا خان باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب زده بویژه زنان درباری و دولتمردان به صورت بی حجاب یا بدحجاب  در مجامع و معابرعمومی ظاهر شوند مردم نیز تحت تاثیر اختناق و ظلم رضاخان حساسیت خود را نشان ندادند، در سال 1313

رضا خان عازم ترکیه شد و با مشاهده تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی کمال آتاتورک درجهت غربی کردن جامعه مسلمان ترکیه اجرا کرده بود تحت تاثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته در راستای اسلام زدایی و بویژه حجاب زدایی گام برداشت.

وی با اشاره به انتشار مقاله‌ای با نام مستعار احمد رشیدی در 19 دیماه در روزنامه اطلاعات و توهین‌هایی که خشم مردم مسلمان ایران را برانگیخت یادآور شد: انتشار مقاله‌ای با نام مستعار احمد رشیدی مطلق جرقه‌ای شد برای قیام خونین 19 دیماه مردم قم وآنچه شعله‌های انقلاب اسلامی را در سراسر ایران گسترش داد.

فقیه خاطرنشان کرد: در سال 56 و در بحبوحه مبارزات امام خمینی(ره) با رژیم ستم شاهی مقاله‌ای با هدف تخریب شخصیت رهبر قیام اسلامی مردم در روزنامه اطلاعات منتشر شد مقاله‌ای که اگرچه برای تضعیف قیام مردمی علیه رژیم محمدرضا پهلوی منتشر شد اما نتیجه عکس داد و باعث شد تا نظام پهلوی‌ها در سراشیبی سقوط با سرعت بیشتری پیش برود و در این روز مدارس حوزه‌های علمیه تعطیل کردند و بازاریان نیز بازار را تعطیل و برعلیه رژیم ستم شاهی پهلوی خروشیدند.

وی تصریح کرد: نوزدهم دیماه مبدا یک تحول بزرگ در حرکت انقلاب اسلامی مردم ایران بود و منجر به انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/66001/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول