اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم:

19 دی سالروز خروش مردم در حمایت از روحانیت و مرجعیت است

خبرگزاری فارس: مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با صدور بیانیه‌ای فرا رسیدن سالروز قیام خونین 19 دی مردم قم را گرامی داشت.

19 دی سالروز خروش مردم در حمایت از روحانیت و مرجعیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم آمده است: نوزدهم دی‌ماه یادآور یکی از روزهای تاریخ‌ساز ایران اسلامی است. روزی که مردم بصیر و هوشیار قم در حمایت از رهبر، مرجع و مقتدای خویش در برابر اهانت مزدوران پهلوی، شجاعانه به صحنه آمده و سینه خود را در برابر گلوله‌های سفاکان سپر کردند. مردم قم با حرکت غیرتمندانه خود در 19 دی 1356 در حقیقت آخرین میخ را به تابوت حکومت در حال احتضار پهلوی کوبیدند و پایان ننگین این رژیم را رقم زدند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: آنچه که در این حماسه ماندگار حائز اهمیت ویژه است، خروش و قیام توده‌های مردم در حمایت از روحانیت و مرجعیت است که از پیوند عمیق و ریشه‌دار مردم و روحانیت پرده برمی‌دارد. به یقین عامل اصلی و مشترک پیروزی‌های ملت ایران در صد سال اخیر، تبعیت از رهبری‌های الهی و داهیانه روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه است که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در قله این کامیابی‌ها قرار دارد. از این روی نقطه کانونی تلاش‌های دشمنان و عوامل داخلی آنان، پیوسته گسست این پیوند ماندگار و مبارک بوده است. تلاش مذبوحانه‌ای که در طول سالیان پس از انقلاب اسلامی توسط جریانات سیاسی، فکری و فرهنگی منحرف پیگیری شده و نه تنها نتیجه‌ای در پی نداشته بلکه شکست و حذف همیشگی آنان را نیز به ارمغان آورده است.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، ضمن گرامی داشت حماسه 19 دی و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدای گلگون کفن این روز، اعلام می‌دارد میثاق مردم با رهبری، مرجعیت و روحانیت ریشه در اعتقادات و باورهای عمیق دینی آنان داشته و توهمات برخی جریانات، برآمده از عدم شناخت کافی آنان از اوج دین‌مداری و هوشمندی ملت ایران است. ملاقات مردم ولایت‌مدار قم با مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) در سالگرد این رویداد تاریخی، تجلی‌گاه اوج عشق و پیوند دوسویه امام و امت و مجالی برای بیعت مجدد با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول