اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

19 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: 19دی در سال 1356 را می‌توان به نوعی نقطه عطف و اقدامی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

19 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش، ظهرامروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کهنوج اظهار داشت:  19دی در سال 1356 را می‌توان به نوعی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی تصریح کرد: در این روز مردم مؤمن و انقلابی قم در اقدامی ماندگار در دفاع از اسلام و امام و در مخالفت با اهانت به دستورات دینی و مرجعیت انقلابی خود به خیابان آمدند و با شدت بخشیدن به حرکات انقلابی خود رژیم پهلوی را به چالش کشیدند و مقدمه سرنگونی رژیم پهلوی را مهیا کردند.

افشارمنش با بیان اینکه یکی از اموری که در اسلام روی آن تاکید فراوانی شده مسئله وقف است، اذعان داشت: وقف به این معنا است که اصل مالکیت یک ملکی دائما باقی می‌ماند و منافع آن صرف کارهایی می‌شود که واقف مشخص کرده است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) در باره رزق حلال افزود: پیامبر(ص) می‌فرماید، « کسی که لقمه حرامی را بخورد تا 40 روز نماز او قبول نیست.» و یکی از ابعاد مهم سبک زندگی که در همه امور انسان تاثیر دارد، کسب رزق حلال است.

امام جمعه کهنوج  با بیان اینکه روز 17 دی سالروز کشف حجاب به دستور رضاخان است، اظهار داشت: کشف حجاب در ایران پدیده‌ای ناشی از آشنایی با غرب و تجددخواهی افرادی است که افکار و زندگی غربی را تجربه کرده بودند و می‌کوشیدند زنان ایرانی را نیز همچون زنان اروپایی بدون حجاب و نیمه عریان سازند.

افشارمنش علت اصلی ترویج بی‌حجابی را گسترش فحشا، بی‌هویت کردن مسلمانان و شکستن حریم خانواده‌ها و در نهایت مسلط شدن بر آنها دانست و بیان داشت: خانواده‌ها به ویژه مادران در تربیت دینی فرزندان بدون افراط و تفریط باید گام بردارند.

انتهای پیام/80008/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول