اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

قیام 19 دی مردم قم برای همیشه در تاریخ زنده می‌ماند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: قیام 19 دی ماه سال 56 مردم قم و 9 دی ماه سال 88 برای همیشه در تاریخ زنده می‌ماند.

قیام 19 دی مردم قم برای همیشه در تاریخ زنده می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مردم بروجرد گفت: نقطه مشترک قیام خونین مردم قم و 9 دی سال 88 بصیرت ، آگاهی و دشمن‌شناسی ملت ایران است.

وی افزود: در 19 دی سال 56 مردم ایران با حضور در عرصه دفاع از مقدسات، بصیرت و آگاهی و دشمن‌شناسی خود را به نمایش گذاشتند و اجازه ندادند که فتنه‌گران به هدفشان برسند و باید گفت که همین ملت بودند که در 9 دی ماه سال 88 با بصیرت و آگاهی که داشتند فتنه‌گران را رسوا کردند.

امام جمعه بروجرد در ادامه به فرا رسیدن سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب توسط رضاخان گفت: حدود 77 سال قبل رضاخان با تکیه بر زور سرنیزه می‌خواست تا چادر را از سر زنان ایرانی بردارد و فساد اخلاقی را در جامعه رواج دهد.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان اینکه کشف حجاب آغاز مفاسد اخلاقی در جامعه بود، اظهار داشت: با این اقدام رضاخان خشم علما و روحانیت و مردم همیشه در صحنه برانگیخته شد و زنان و دختران برای حفظ حرمت خود در خانه‌ها ماندند و تحصنی عظیم در مسجد گوهرشاد مشهد برپا شد که با دستور رضاخان تحصن‌کنندگان قتل عام شدند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: به واقعه کشف حجاب نباید فقط به چشم یک اتفاق تاریخی بنگریم بلکه باید گفت کشف حجاب یک جریان است و از 17 دی ماه سال 1314 آغاز شده و تا به امروز هم ادامه دارد.

حجت‌السلام ترابی تصریح کرد: در زمان رضاخان با زور تفنگ و سرنیزه می‌خواستند زنان و دختران را به برهنگی بکشانند و امروز شیوه نرم‌تر و مدرن‌تر به دنبال این هدف شوم است که گوهر ارزشمند حجاب و عفاف را از بانوان ایرانی بگیرد.

وی یادآور شد: امروز همان طرح با شیوه دیگری در حال اعمال است که زنان و دختران ما را به بی‌هویتی و بی عفتی و ابتذال می‌کشاند.

امام جمعه بروجرد خاطر نشان کرد: در این زمینه راهکارهای فرهنگی و اقدامات حاکمیتی بسیار مهم است و باید از ظرفیت بسیج برای مقابله با این معضل بهره‌مند شد و مسئولان باید اجازه دهند تا بسیج با تذکرات لسانی و فعالیت در چارچوب در این عرصه وارد شود.

انتهای پیام/2304/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول