اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبادان:

تزریق استعمارستیزی از مهم‌ترین درس‌های 19دی بود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آبادان گفت: تزریق استعمارستیزی و استبدادستیزی یکی دیگر از مهم‌ترین درس‌های قیام 19 دی مردم قم برای نسل‌های جوان امروز ایران اسلامی است.

تزریق استعمارستیزی از مهم‌ترین درس‌های 19دی بود

سید ولی‌الله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار داشت: قیام 19 دی در واقع یکی از قیام‌های مهم سال‌های اخیر تاریخ ایران است.

وی افزود: این قیام به لحاظ این‌که نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ایران بوده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وقایع در پیشبرد اهداف انقلابی مردم ایران خصوصاً مردم شهر مذهبی قم محسوب می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبادان ادامه داد: با رحلت حاج آقا مصطفی خمینی و انتشار مقاله استعمار سرخ و سیاه در روزنامه اطلاعات آن زمان توسط احمد رشیدی‌ مطلق واکنش‌ها و عکس‌العمل‌هایی در میان علما و روحانیون وقت پدیدار شده بود.

وی در همین خصوص عنوان کرد: این واکنش‌ها در میان علما و روحانیون سبب یک پیش زمینه و درآمد برای حکومت پهلوی شده و با سرعت بیشتری حرکت‌های انقلابی مردم ایران را به پیش برده است.

موسوی با اشاره به سه مهم از پیامدهای قیام 19 دی ماه مردم قم عنوان کرد: نخستین پیامد این قیام حرکت صحیح نهضت اسلامی در مسیر خود برای جهانیان بوده است.

وی افزود: در این مهم رژیم پهلوی نتوانست ترفندهای خود را در زمینه جدایی دین از سیاست به پیش ببرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبادان ادامه داد: در دومین پیامد قیام 19 دی مردم قم حرکت‌های سیاسی و مذهبی متن جامعه به رهبریت روحانیون و در رأس آن امام‌خمینی (ره) ترس و وحشت جدیدی را در میان طرفداران رژیم پهلوی ایجاد کرده و سبب عقب‌نشینی آنان از سیاست‌های ظالمانه خود در برابر ملت ایران شده است.

وی با اشاره به سومین پیامد این حرکت انقلابی مردم قم گفت: با قیام مردم قم و سرکوب شرکت‌کنندگان در این قیام توسط رژیم پهلوی بار دیگر شعار فضای باز سیاسی که از سوی حکومت وقت مطرح شد در کشور از عمل ساقط شده و چهره رژیم در کشتار و به شهادت رساندن شهروندان قمی بار دیگر در تاریخ و برای مردم ایران نمود پیدا کرد.

دین و سیاست با یکدیگر عجین شده است

موسوی در ادامه با اشاره به درس‌های این قیام برای نسل امروز جامعه ایرانی عنوان کرد: نخستین درس این قیام برای نسل امروز جامعه ایرانی تأکید دوباره بر جدا نشدن دین از سیاست است.

وی ادامه داد: روحانیون شیعه در کنار مردم و به موازات با حرکت‌های انقلابی آنان در تحولات سیاسی شرکت داشته و بار دیگر بر ادغام دین با سیاست برای پیشبرد اهداف اسلامی جامعه تأکید کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبادان در پایان گفت: تزریق استعمار ستیزی و استبداد ستیزی یکی دیگر از مهم‌ترین درس‌های قیام 19 دی مردم قم برای نسل‌های جوان امروز ایران اسلامی است.

انتهای‌پیام/72008/م20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول