اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ممدوحی:

19 دی کلید واژه پیروزی انقلاب بود

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: 19 دی کلید واژه پیروزی انقلاب بود و جرقه پیروزی انقلاب از 19 دی زده شد.

19 دی کلید واژه پیروزی انقلاب بود

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: بعد از شهادت حاج آقا مصطفی خمینی فرزند امام (ره)، در یک روزنامه به امام (ره) جسارت شده بود.

وی ادامه داد: در قم بعد از فوت مرحوم بروجردی از سال 40 به بعد اقداماتی علیه رژیم منحوس پهلوی صورت گرفت و مردم و حوزه برای براندازی سلطنت فاسد پهلوی دست به‌کار شدند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که شهادت حاج آقا مصطفی خمینی شتاب خاصی به حرکت انقلاب اسلامی بخشید، تأکید کرد: می‌توان موج برخاسته از آن ‌را به‌عنوان آغاز قیام عمومی مردم دانست.

ممدوحی خاطرنشان کرد: 19 دی کلید واژه پیروزی انقلاب بود و جرقه پیروزی انقلاب از 19 دی زده شد و با پشتیبانی تمام عیار مراجع و روحانیت این حرکت ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: به‌دنبال این حرکت و قیام خونین، مردم تبریز و تهران هم قیام کردند و روحانیت این حرکت را هدایت می‌کرد.

ممدوحی با تأکید بر این‌که این قیام موجب شد در کرمانشاه نیز غوغا شکل بگیرد، عنوان کرد: مردم کرمانشاه خیلی کشته دادند و افراد بسیاری به شهادت رسیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مردم حرکت خود را در این روز در قم آغاز کردند و به درب منزل مراجع می‌رفتند و این حرکت از شور و حرارت بالایی برخوردار بود و سخنرانی مراجع نیز جریان را هدایت می‌کرد.

وی با بیان این‌که اطلاعیه‌های حضرت امام‌خمینی (ره) راه را به مردم نشان می‌داد، اظهار داشت: تمام کوچه و بازار تا مدتی بعد از این رویداد هم تعطیل بود و دستگیری‌های ساواک در حد گسترده‌ای ادامه پیدا کرد.

انتهای‌پیام/2700/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول