اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌ زهرا:

قیام 19 دی‌ اوج بصیرت برای سرنگونی پهلوی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین‌ زهرا گفت: قیام 19 دی‌ماه اوج بصیرت مردم در مسیر سرنگونی رژیم پهلوی بود.

قیام 19 دی‌ اوج بصیرت برای سرنگونی پهلوی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌ زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بویین‌ زهرا پیرامون لزوم تشخیص حق از باطل در زندگی اظهار داشت: هنگامی که از امام‌ علی (ع) سئوال شد فاصله بین حق و باطل چقدر است، حضرت فرمودند: چهار انگشت، سپس دستان خویش را بین گوش و چشم مبارکشان قرار داده و خطاب به افراد حاضر فرمودند: آنچه را که دیدید حق است و آنچه را که شنیدید بیشترش باطل است.

حماسه اربعین اوج بصیرت حسینی است

امام جمعه بویین زهرا با تجلیل و قدردانی از عمومی مردم متدین در داخل و خارج کشور در عرض ادب و احترام در روز اربعین حسینی (ع) افزود: ملت ایران اسلامی در روز‌های اخیر که با ایام چهلم ابا‌عبدالله ‌الحسین (ع) متقارن شده بود بار دیگر روح حماسه و شهادت را بروز داده و شعار حرکت‌آفرین لبیک یا حسین (ع) را به عرصه ظهور رسانیده و عظمتی بی‌نظیر از وحدت و نیز یکپارچگی امت‌های اسلامی را به رخ بیگانگان کشانده و سبب اقتدار اسلامی شدند.

تجلیل از مقام آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی وظیفه ای خطیر است

وی پیرامون تجلیل از جایگاه فقیه وارسته عالم عامل و اهل‌ بیت (ع) مرحوم حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی تصریح کرد: این فقیه مجاهد پس از ده‌ها سال خدمت خالصانه به قرآن، عترت، نشر معارف، تربیت شاگردان فراوان در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در آستانه اربعین حسینی (ع) به‌ ندای حق لبیک گفته و تمام دوستداران و علاقه‌مندان خویش را در سوگ ماتم نشاندند.

امام جمعه بویین‌زهرا پیام تسلیت مقام معظم‌رهبری و اقامه نماز توسط معظم‌له بر پیکر مطهر این عالم ربانی را نشان از جایگاه مرحوم تهرانی دانست و تصریح کرد: تجلیل قشر‌های مختلف مردمی به‌ ویژه جوانان از مرحوم حاج‌آقا تهرانی به عنوان اسوه اخلاق و تقوا و همچنین تشییع جنازه باشکوه و کم‌نظیر ایشان تسکینی بر آلام دل‌های غمگین در سوگ ارتحال ملکوتی معلم اخلاقی نمونه بود و امیدواریم روح این عامل فقیه شاد و همچنین یادش گرامی و راهش همواره پررهرو باشد.

رزمایش ولایت 91 اقتدار نیروی دریایی ارتش را آشکار کرد

زرینه با اشاره به برگزاری موفق رزمایش تخصصی و دریایی ولایت 91 که در محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمال اقیانوس هند رقم خورد، تصریح کرد: این رزمایش بزرگ با رمز غیور‌آفرین یا حسین (ع) از هفته گذشته آغاز شد و افتخاری دیگر را رقم زد.

وی پیرامون اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های دفاعی تصریح کرد: در این رزمایش موفقیت‌آمیز زیر‌دریایی طارق، ناو‌شکن جماران و انواع تجهیزات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با موفقیت حضور داشته و با اتمام پرافتخار رزمایش دریایی ولایت 90 سبب شدند اقتدار نیروی دریایی ارتش به رخ بیگانگان کشیده شده و رعب و وحشت در دل استکبار نفوذ کرده و شکست دیگر برای مستکبران رقم بخورد.

امام جمعه بویین‌ زهرا پیرامون اهداف و پیام‌های رزمایش دریایی ولایت 91 تصریح کرد: پیام رزمایش دریایی ولایت 91 که با اهداف مشخص صورت گرفت نوید صلح و دوستی برای تمام کشور‌های دنیا و همچنین همسایگان بود.

زرینه با بیان اینکه دشمنان در رزمایش کنونی بار دیگر با جوسازی و دروغ‌پراکنی و همچنین با استفاده از تفسیر، تبلیغ، تلقین برگزاری رزمایش دریایی ولایت 91 را دخالت و ناامنی برای کشور‌های همسایه‌ با ایران اسلامی قلمداد می‌کردند، اضافه کرد: دشمنان امروز به شدت از اقتدار جمهوری اسلامی وحشت کرده و با ترفند‌های گوناگون درصدد ضربه به نظام اسلامی و ولایت‌فقیه هستند.

19 دی روند سرنگونی رژیم شاهنشاهی را هموار کرد

وی پیرامون 19 دی‌ماه سال 1356 تصریح کرد: از روز 19 دی باید با عنوان روز بصیرت و حمایت از اسلام ناب محمدی یاد کرده و اسم به میان آورد.

امام جمعه بویین‌ زهرا حماسه 19 دی‌ماه را نقطه‌ای عطف و اصلی در قیام جوشان ملت ایران در مقابل رژیم فاسد پهلوی دانست و تصریح کرد: اتفاقات سراسر افتخار پیش آمده در 19 دی‌ماه 56 و راهپیمایی عظیم مردمی در 19 دی‌ماه سال 57 نخستین حرکت انقلابی مردم در چنین وسعت و جمعیت بعد از 15 خرداد سال 42 به فاصله 14 سال بود که علاوه بر مقدمه‌سازی حضور انقلاب اسلامی به دوران نو سبب به جریان‌ افتادن و سرعت‌بخشی به مسیر سرنگونی حکومت شاهنشاهی شد.

وی با بیان اینکه 19 دی‌ماه از منظر‌های گوناگونی حائز اهمیت است، افزود: این روز بزرگ و حماسی رابطه عمیق مردم با ولایت را به نمایش گذاشت و نیز درک نیاز لحظه، حضور به موقع مردم، عدم ترس از خفقان، دفاع جانانه از اعتقادات دینی و نیز عمیق بصیرت مردمی در شناخت اهداف رژیم پهلوی و خنثی کردن توطئه‌های آنان و در نهایت الگو‌دهی مردم قم به سایر شهر‌های کشور و دریافت پیام 19 دی‌ماه از جهات اهمیت این روز است که با پیشتازی و سردمداری روحانیت در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده و نهادینه شد.

شهدای هسته افتخار کشور هستند

امام جمعه بویین‌ زهرا پیرامون 16 دی‌‌ماه سالروز شهادت حماسی شهدای هویزه در سال 59، روز شهدای دانشجو ابراز داشت: دانشجویان امروز با قدرت پشت سر رهبری نظام اسلامی حاضر بوده و با اقتدار از آرمان‌های اسلامی پاسداری می‌کنند.

زرینه با اشاره به 20 دی‌ماه سالروز شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر به دستور ناصرالدین شاه قاجار یادآور شد: امیر کبیر در سال 1230 به دست ناصر‌الدین شاه و با کینه توطئه ‌ورزان شهید شد و این روز هر سال به‌ نام وی در کشور نام‌گذاری شده است.

توطئه کشف حجاب با هوشیاری ملت خنثی شد

وی با اشاره به سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضا‌خان در 17 دی‌ماه سال 1314 گفت: بنا بر فرموده امام‌ راحل حجاب اسلامی نه برای عریان‌نمایی بلکه حافظ مقام و شخصیت زن است.

امام جمعه بویین‌ زهرا ادامه داد: فریضه حجاب قبل از آنکه به عنوان تکلیف برای بانوان مطرح باشد از حقوق آنان بوده و تمام بانوان جامعه اسلامی باید رعایت پوشش مناسب اسلامی از دام‌های شیاطین که با شعار‌های فریبنده در صدد انحراف هستند دوری جسته و حجاب را سرلوحه خویش قرار داده و در این زمینه تلاش کنند.

زرینه با اشاره به 21 دی‌ماه سالروز شهادت مصطفی احمدی‌روشن دانشمند برجسته کشور و از شهدای برجسته علوم هسته‌ای به دست ایادی منافقان کوردل گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که شهادت دانشمندان جوان هسته‌ای مانند شهید احمدی‌روشن و شهید رضایی‌نژاد ثابت کرد که ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های دوم و سوم منتقل شده است.

وی هدف از ترور‌های کور کینه‌ورزان را ضربه به جهاد علمی در کشور عنوان کرد و متذکر شد: ایستادگی ملت ایران و ایمان راسخ آنان به مسیر آبادانی و پیشرفت کشور در تمام زمینه‌ها دشمنان را ذلیل کرده و آنان را در وادی سقوط قرار داده است.

امام جمعه بویین‌ زهرا با گرامیداشت یاد شهدا از جمله شهدای دانشجو و شهدای دانشمند در علوم هسته‌ای کشور اذعان داشت: آحاد ملت و جوانان امروز در واقع جزو ادامه‌دهندگان راه دانشمندان شهید راه هسته‌ای بوده و کشور را به قله‌های پیشرفت و سعادت می‌رسانند.

انتهای پیام/77005/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول