اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان اعلام کرد

افزایش 119 درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان از افزایش 119 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 119 درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی طولابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ در زمینه کشف تریاک دو درصد، هروئین 458 درصد، شیشه 262 درصد، شیره 91 درصد، 69 درصد سوخته، گراس 499 درصد و در کل 119 درصد در زمینه کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به سال گذشته در سطح استان رشد داشته‌ایم.

به گفته وی، دستگیری قاچاقچیان و در مجموع عاملین توزیع و مصرف موارد مخدر نیز نسب به سال گذشته با رشدی 14 درصدی مواجه شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با تلاش و همت پلیس مبارزه با مواد مخدر استان 20 باند در سطح استان شناسایی و متلاشی شده است.

طولابی تصریح کرد: مقابله با اعتیاد که در حقیقت از یک معضل، استانی، منطقه‌ای و کشوری به یک بحران جهانی تبدیل شده است نیازمند برنامه‌های گسترده فرهنگی، مقابله‌ای و پیشگیرانه دارد.

به گفته وی، ملت ایران در بحث مبارزه با این افیون خانمان‌سوز در سطح جهان به عنوان پرچمدار شناخته شده و در این راستا شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر در راستای ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد تمام توان خود را بکار گرفته و طرح‌های مختلفی را در طول سال اجرا می‌کند.

طولابی افزود: تلاش‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر تنها زمانی می‌تواند نتیجه و بازخورد مطلوبی داشته باشد که خود مردم و دیگر مسئولان نیز در این راستا همت گمارده و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

وی نقش مردم در زمینه مبارزه با اعتیاد را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ تلاش‌های نیروی انتظامی به ویژه مامورین مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسئولان ذی‌ربط در این موضوع تنها زمانی می‌تواند بازخورد و نتیجه‌ای مطلوب و 100 درصدی داشته باشد که مردم خود به صورت مستقیم پای کار باشند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان، توفیقات حاصل شده در زمینه مبارزه با مواد‌مخدر در سطح استان نیز به برکت حضور و همکاری تنگاتک مردم با پلیس صورت رفته است و امیدواریم با استمرار و تقویت هرچه بیشتر آن شاهد ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد در استان باشیم.

طولابی با بیان اینکه در زمینه مقابله جدی با معضل اعتیاد در استان مشکلاتی وجود دارد، افزود: نبود مکان برای نگهداری از معتادان را از مهم‌ترین مشکلات فرا روی مبارزه با معضل اعتیاد در استان عنوان کرد.

به گفته وی، نیروی انتظامی استان با وجود امکانات می‌تواند ظرف 48 ساعت تمامی معتادان سطح استان را جمع‌آوری کند، اما تا زمانی که جایی برای نگهداری از آنها وجود نداشته باشد جمع‌آوری معتادان بی‌فایده خواهد بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود: معتادین از سوی بسیاری از مسئولان در حالی به‌عنوان بیماران شناخته و معرفی می‌شوند که فکری برای احداث مکانی برای نگهداری و درمان این بیماران در سطح استان نمی‌شود.

طولابی با اشاره به مشخص کردن مکانی در بیرون از شهر محل کشتارگاه قدیم سنندج برای نگهداری از معتادان اضافه کرد: ساخت و راه اندازی این مکان در سطح استان در کوتاهترین زمان باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد تا با جمع‌اوری معتادان و نگهداری از آنها مانع از حرکت استان به سمت خاکستری شدن در بحث اعتیاد و مواد مخدر باشیم.

به گفته وی، کارهای اولیه مکان نگهداری از معتادان انجام شده ولی زمان بهره‌برداری از آن همچنان نامعلوم است و این موضوع باید از سوی دلسوزان مردم چه مسئولان و چه خبرنگاران به عنوان زبان گویای جامعه پیگیری شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان پیچیدن یک نسخه واحد درمانی برای تمامی معتادین سطح استان را از دیگر مشکلات مبارزه با مواد مخدر در این استان دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر برای تمامی معتادین به مواد مخدر صنعتی و سنتی یک نسخه واحد درمانی پیچیده می‌شود و این نمی‌تواند راه درمان معتادین باشد.

طولابی اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی درست در مورد مواد مخدر، وضعیت استان و میزان کشفیات مواد مخدر را ضروری دانست و گفت: تنها با اطلاع‌رسانی درست و برخوردهای برنامه‌ریزی شده می‌توانیم برخورد قاطعی با این معضل اجتماعی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی‌های درستی که در طول چند سال اخیر در زمینه کراک که از خطرناک‌ترین مواد است صورت گرفت در حال حاضر این نوع مواد کاملا حذف شده است.

انتهای پیام/79002/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول