اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

کتابخانه‌های مشارکتی در اردبیل جان می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با برخی از نهادها و موسسات دولتی کتابخانه‌های مشارکتی جان تازه‌ای می‌گیرد.

کتابخانه‌های مشارکتی در اردبیل جان می‌گیرد

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 15 باب کتابخانه مشارکتی در سطح استان در حال فعالیت هستند که با مشارکت نهاد و موسسات خصوصی یا نهادهای دولتی راه‌اندازی شده‌اند و همانند کتابخانه‌های عمومی در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اردبیل در جهت راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در فرهنگسراها خاطرنشان کرد: این کتابخانه‌ها همانند کتابخانه‌های عمومی هستند و شهروندان از هر قشر و طبقه‌ای می‌توانند با مراجعه به این کتابخانه‌ها از خدمات فرهنگی آنها برخوردار شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در تشریح چگونگی کسب این موفقیت نیز یادآور شد: کتابخانه سوم خرداد که با مشارکت شهرداری اردبیل در محل فرهنگسرای سوم خرداد راه‌اندازی شده است، توانسته با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع مقام اول را در بین کتابخانه‌های مشارکتی کشور کسب کند.

فرهمند امین بیان داشت: کتابخانه مشارکتی سوم خرداد در طول آذرماه با برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های نقاشی در بین سنین مختلف، اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص طرح کتاب من و شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی، تجلیل از اعضای حائز رتبه برتر در کنکور امسال، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در خصوص احکام و فرایض دینی، مهارت‌های زندگی و روانشناسی ازدواج برای اعضا و چندین برنامه متنوع فرهنگی دیگر توانسته در بین کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان کتابخانه برتر کشوری به لحاظ فرهنگی انتخاب شود.

این مسئول همچنین با تأکید بر پررنگ‌تر شدن و تنوع برنامه‌های فرهنگی سایر کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی استان اظهار امیدواری کرد که این برنامه‌ها در جذب جوانان به سمت کتاب و کتابخوانی مفید واقع شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: در سطح استان 66 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد 51 باب کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و 15 باب دیگر با مشارکت این اداره کل و سایر مؤسسات و نهادها در حال فعالیت هستند.

فرهمند امین در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: نهادها و مؤسسات دولتی، عمومی و خصوصی که فضای مناسب و نیروی انسانی کافی جهت راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به این اداره کل و انعقاد تفاهم‌نامه به طور مستمر از خدمات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برخوردار شوند.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول