اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن کتابخانه عمومی بردخون تاکید کرد

ایجاد کتابخانه‌های روستایی برای گسترش مطالعه

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن کتابخانه عمومی بردخون گفت: برای گسترش مطالعه و کتابخوانی، کتابخانه‌های روستایی ایجاد و راه اندازی شود.

ایجاد کتابخانه‌های روستایی برای گسترش مطالعه

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نامجو زحمتکش ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بردخون در گزارشی اظهار داشت: بردخون از اوایل انقلاب اسلامی دارای کتابخانه بوده و در سال 73 همزمان با افتتاح مجتمع فرهنگی هنری شکل رسمی‌تری گرفت و به مردم فرهنگ دوست منطقه خدمت کرده است که اکنون یک‌هزار و 356 جلد کتاب در 11 هزار و 375 عنوان در کتابخانه وجود دارد و 505 نفر عضو فعال از آن بهره می‌برند.

وی افزود: تاکنون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر حمایت‌های بسیار خوبی از کتابخانه عمومی داشته ولی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان انتظارات بیشتری دارد تا فضای مجتمع فرهنگی هنری به طور کامل در اختیار کتابخانه قرار گیرد ولی این باعث تضییع حقوق هنرمندان می‌شود.

زحمتکش همراهی همه نهادها و ادارات را در این زمینه خواستار شد و گفت: اگر می‌خواهیم کتاب در بین همه مردم و در میان خانواده‌ها گسترش داشته باشد نیاز به همکاری و مشارکت مردم و مسئولان دراین موضوع مهم است.

مسئول کتابخانه عمومی شهر بردخون نیز گفت: عضویت مردم و مسئولان در تنها کتابخانه عمومی شهر ضروری است تا از این طریق بتوانیم خواسته‌های خود را مطرح و برای گسترش فضای مطالعه تلاش کنیم.

حسین شهنیایی افزود: امروزه مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت استفاده از اینترنت و فضای مجازی پیش رفته‌اند و برای تحقیق و پژوهش نیز به دنبال کتاب نمی‌روند.

وی با اشاره به وجود نواقصی در ساختمان جدید کتابخانه عمومی خواستار استفاده از نظرات فرهنگیان و کارشناسان در این زمینه شد.

انتهای پیام/66003/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول