اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز اعلام کرد

اجرای کامل طرح همسان‌سازی تابلوهای کتابخانه‌های عمومی البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز از اجرای کامل طرح همسان‌سازی تابلوها و سردر کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

اجرای کامل طرح همسان‌سازی تابلوهای کتابخانه‌های عمومی البرز

رمضانعلی محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه فرهنگی و اجتماعی هر جامعه‌ای است و به همین دلیل نهادهای متولی امور فرهنگی برنامه‌های متعددی با هدف توسعه کتابخوانی طراحی و اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در ایران سرانه کتابخوانی با استانداردهای جهانی فاصله داشته و به همین دلیل در سال‌های گذشته طرح‌هایی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور اجرایی شده است.

* کتاب باید در سبد خانوارها جایگاه ویژه داشته باشد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز ادامه داد: در سبد خانواده‌های ایرانی اقلام متعددی وجود دارد که بخش مهمی از آن مواد غذایی است که برای سلامت جسم افراد خریداری و مصرف می‌شود.

محسنی افزود: این در حالی است که باید با فرهنگ‌سازی به سمتی برویم که کتاب نیز در این سبد جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: تحقق این مهم به طور قطع در کوتاه‌مدت میسر نخواهد شد، به همین دلیل باید از همه ابزارها در جذب بیشتر مردم به ویژه نسل جوان به کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز متذکر شد: تمام برنامه‌ها و طرح‌هایی که در این حوزه اجرا می‌شود، باید بر اساس ایده‌های نو و کارشناسی شده باشد.

محسنی افزود: در این زمینه باید به کوچک‌ترین جزئیات نیز دقت کرد، به عنوان نمونه طرحی از سوی مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور در دست اجراست که با هدف بازسازی و نوسازی محیط کتابخانه‌ها است.

وی تصریح کرد: در استان البرز نیز بخشی از این طرح با هدف همسان‌سازی تابلوهای کتابخانه‌های عمومی البرز در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه به طور کامل اجرا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز افزود: در این زمینه ما اقدام به نوسازی تابلوهای ورودی کتابخانه‌ها کرده و در اجرای این طرح از الگوهای معماری اسلامی و بومی بهره‌ بردیم.

محسنی گفت: همچنین در تلاش هستیم تا تجهیزات کتابخانه‌های عمومی استان البرز را ارتقا داده و در نهایت امیدواریم این اصلاحات ظاهری در جذب مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به کتابخانه‌ها موثر باشد.

وی در پایان تاکید کرد: کتابخانه‌های عمومی استان البرز اگر چه با برخی مشکلات و کاستی‌هایی روبه‌رو است، اما دارای استانداردهای لازم بوده و نیاز شهروندان با هر گرایشی را تامین می‌کند و امیدواریم نسل جوان استان بیش از گذشته از آثار مکتوب موجود در این مراکز بهره‌مند باشند.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول