اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی داراب مطرح کرد

نیاز داراب به 14 هزار مترمربع فضای کتابخانه عمومی

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی داراب گفت: تا پایان سند چشم‌انداز توسعه 1404 باید 14 هزار مترمربع فضای کتابخانه عمومی جدید در داراب ساخته شود.

نیاز داراب به 14 هزار مترمربع فضای کتابخانه عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، جعفر ماهار صبح امروز در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید داراب اظهار داشت: تا پایان سند چشم‌انداز توسعه ایران در سال 1404 باید به ازای هر 100 نفر جمعیت هشت مترمربع کتابخانه وجود داشته باشد و برای جمعیت حدود 200 هزار نفری داراب در آن سال باید 16 هزار مترمربع کتابخانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 2 هزار مترمربع فضای کتابخانه عمومی در داراب موجود است افزود: 14 هزار مترمربع فضای کتابخانه عمومی باید در داراب ساخته شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی داراب با اشاره به عضویت 3 هزار نفر در کتابخانه عمومی داراب ادامه داد: کتابخانه عمومی شهر داراب دارای 40 هزار جلد کتاب و 200 مترمربع سالن مطالعه است که در آینده نزدیک بخش کودک و کافی‌نت نیز به این کتابخانه اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار کتابخانه عمومی در شهر داراب، روستای شهرک فتح‌المبین، جنت شهر و اداره زندان وجود دارد اضافه کرد: این کتابخانه‌ها تنها با شش نفر اداره می‌شود که برای برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی حداقل به شش نفر دیگر نیروی جدید نیاز است.

ماهار همچنین از طرح پیک مهر کتابخانه عمومی در ادارات خبر داد و گفت: اداراتی که مایل به راه‌اندازی کتابخانه در خود آن اداره هستند می‌توانند با خرید یک قفسه یا پرداخت 300 هزار تومان وجه نقد صاحب کتابخانه شوند و کتابخانه عمومی داراب نیز سالانه 500 هزار تومان کتاب برای این کتابخانه خریداری و به صورت رایگان در اختیار آن اداره می‌گذارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی داراب با تشکر از شهرداری داراب به خاطر پرداخت 9 میلیون تومان از نیم درصد درآمد خود به کتابخانه عمومی ابراز داشت: 9 میلیون تومان پرداخت شده تنها 35 درصد مبلغ بدهی شهرداری است و باید حداقل 25 میلیون تومان دیگر نیز پرداخت کند.

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری داراب بیان کرد: برای پیشبرد اهداف نهضت مطالعه مفید باید نیازسنجی، مخاطب‌شناسی و فرهنگ‌سازی شود.

کرامت قاسمی مطالعه را از نیازهای جدی جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها باید در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید تلاش کرده و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای توسعه کمی و کیفی مطالعه و کتابخوانی در سطح این شهرستان فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در داراب فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و برپایی نشست‌های ادبی و علمی را در راستای تقویت فرهنگ مطالعه موثر دانست و گفت: بیش از مباحث اعتباری، مدیریت و نوع نگاه در حوزه مباحث فرهنگی موثر است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول