اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش منطقه بردخون:

متولیان فرهنگی فضای کتابخانه‎ها را جذاب کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون گفت: متولیان فرهنگی برای جذب جوانان و نوجوانان به کتابخانه‏ها این فضاها را برای آنان جذاب کنند.

متولیان فرهنگی فضای کتابخانه‎ها را جذاب کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسین مصلحی‌پور ‌امروز در نشست انجمن کتابخانه‎های عمومی بردخون اظهار داشت: توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‎ها باید در راستای گسترش مطالعه باشد.

وی افزود: برای گسترش و همگانی کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید خود به مطالعه اهمیت دهیم و به صورت عملی وارد کار شویم تا دیگران از این حرکت درس بگیرند.

مصلحی‌پور ادامه داد: در گذشته کتابخانه‏ها محل خوبی برای تبادل افکار و ارتقای دانش و تنها مرجع جستجو و مطالعه در جامعه بود اما امروزه با گسترش اینترنت در دورترین نقطه کشور استفاده از فضای مجازی بیشتر شده که این باعث کاهش رغبت به مطالعه و رکود کتاب و کتابخوانی شده است.

وی با اشاره به تعطیلی کتابخانه عمومی در بعد از ظهرها گفت: اکثر دانش آموزان و فرهنگیان و کارکنان دولت عصرها فراغت دارند و می‎توانند به امر مطالعه بپردازند اما تعطیلی کتابخانه عمومی موجب دلسردی آنان می‎شود.

مصلحی‌پور بیان کرد: فضای مطالعه و منابع موجود باید جذابیت داشته باشد تا باعث توجه علاقمندان به کتابخوانی شود.

رئیس شورای اسلامی بخش بردخون نیز گفت: برگزاری جلسات فرهنگی موجب شناخت بزرگان فرهنگی می‎شود که امیدواریم حاصل این نشست‏ها مایه خیر و پیشرفت شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم سعیدی افزود: روستاها نیاز بیشتری به امکانات فرهنگی دارند که لازم است فضاهای کتابخانه‏ای کوچک ایجاد شود یا از فضای مدارس برای گسترش کتابخانه بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: خیرین می‎توانند کمک بسیار خوبی در فراگیری و همگانی کردن مطالعه داشته باشند و در کنار آنان کانون‏ها و مراکز فرهنگی و مذهبی پشتوانه خوبی در این زمینه هستند.

سعیدی خواستار برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت حضوری شد و قول داد هزینه لازم برای عضویت مسئولان 60 هیئت مذهبی و 24 کانون فرهنگی و خانه قرآنی را پرداخت کند.

انتهای پیام/66003/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول