اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

خبرنگاران رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از عضویت رایگان خبرنگاران اصحاب رسانه و مطبوعات این استان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

خبرنگاران رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌‌کل، اظهار داشت: اصحاب رسانه و مطبوعات به ویژه خبرنگاران سخت کوش و پر تلاش استان در طول سال و به ویژه هفته بزرگداشت کتاب، همکاری مطلوبی در انعکاس اخبار و فعالیت‌های اداره کل با کتابخانه‌های عمومی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس این اداره کل در نظر دارد در راستای تقدیر از زحمات و تلاش تمام خبرنگاران، آنها را بصورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی کند.

صادقی ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند در تمام طول سال با مراجعه به کتابخانه و ارائه کارت خبرنگاری به صورت رایگان عضو شوند و از خدمات آنها استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: مورد استفاده قرار دادن کتاب‌ها در مناطقی که دسترسی به کتاب ندارند از مهم‌ترین اقدامات موثر در راستای افزایش سرانه مطالعه محسوب می‎شود.

این مسئول میزان گرایش به مطالعه را یکی از شاخص‌های توسعه برشمرد و اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مطالعه و کتاب خوانی وضعیت مطلوبی در ایران ندارد و عمدتاً مردم ایران از خرید و یا مطالعه کتاب گریزانند و اقدامات لازم و جدی جهت ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه صورت نگرفته است.

صادقی متذکر شد: برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، نهادهای مختلف در پنج بخش، شامل خانواده، مدارس و نظام آموزشی، کتابداران و کتابخانه‌ها، دولت و رسانه‌های گروهی و ناشران و کتاب فروشی‌ها، باید با رفع مشکلات موجود، هم سو و هم هدف، به سمت مشخصی حرکت کنند.

وی در تشریح نقش رسانه در میزان مطالعه در جامعه، اذعان داشت: رسانه‌های گروهی و نوشتاری نقش اثرگذاری در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه دارند که این نقش باید بیش از پیش پررنگ شود.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول