اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری قیروکارزین تاکید کرد

ترویج نهضت مطالعه و احیای کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری قیروکارزین با تاکید بر ترویج نهضت مطالعه و احیای کتابخانه‌ها در این شهرستان گفت: این امر سبب افزایش بینش و بصیرت مردم می‌شود.

ترویج نهضت مطالعه و احیای کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالرضا خاتمی عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه قیروکارزین اظهار داشت: برای ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه باید ضمن توسعه فیزیکی و ارائه خدمات سخت‌افزاری برای مطالعه، ایجاد انگیزه برای کتابخوانی و رجوع به کتاب در افراد مدنظر باشد.

وی با اشاره به سوابق مطلوب قیروکارزین در مورد فعالیت‌های کتابخوانی در سطح این شهرستان و استان فارس افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات موثری در راستای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی انجام شده است اما باید اقدامات بهتری را در این حوزه در دستور کار قرار داد و مسئولان باید برای پیشرفت بیشتر ضمن بهره‌گیری از تجربیات به دست آمده و استفاده مفید از آن در راستای رشد هر چه بیشتر آن حرکت کنند.

خاتمی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید متناسب با فرهنگ و وضعیت این شهرستان باشد و استفاده از افراد صاحب‌نظر در پیشبرد این هدف موثر است چرا که کتاب و کتابخوانی در فرایند توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع دارای نقش موثری بوده که بدون در نظر گرفتن آن، امکان دست‌یابی به توسعه و پیشرفت مطلوب وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری قیروکارزین فراهم آوردن موقعیت مناسب برای مطالعه در اماکن عمومی، دانشگاه‌ها و مدارس را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: با در دسترس گذاشتن انواع ابزار مطالعه و تشویق مردم باید در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کوشید چرا که افزایش بینش و بصیرت مردم در تمام زمینه‌ها، آگاهی از حقوق شهروندی، اهمیت دادن به قانون و نهادینه شدن آن و کاهش ناهنجاری‌ها ثمره این امر است.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه کتاب میان نسل جوان خاطرنشان کرد: ایجاد جذابیت برای قشر تحصیل‌کرده و جوانان گرچه امری دشوار است اما کاری نشدنی نیست و توجه به ذائقه مخاطبان، ایجاد جذبه و تنوع‌بخشی در محتوای کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، مهمترین راهکار برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و گرایش جوانان به کتابخانه‌ها است.

وی در پایان با بیان این که در جلسات فرهنگی باید نیازهای این شهرستان را در نظر گرفت افزود: انجمن تمام تلاش خود را برای احداث، ساماندهی و تکمیل کتابخانه‌های این شهرستان انجام می‌دهد و با در نظر گرفتن استعدادها و برآوردن امکانات در راستای اجرایی کردن دستورالعمل نهضت مطالعه و احیای کتابخانه‌های این شهرستان حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ 2448/ت/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول