اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیّر:

نگران تامین هزینه‌های آب و برق کتابخانه عمومی هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیّر گفت: نگران این هستیم پس از افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی و انتقال آن از مجتمع فرهنگی هنری چگونه هزینه‌های آب و برق و دیگر نیازهای خود را تأمین کنیم.

نگران تامین هزینه‌های آب و برق کتابخانه عمومی هستیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهران قانون ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه عمومی بردخون اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی هیچ ردیف بودجه‌‌ی دولتی ندارند و تنها متکی به حق عضویت اعضا و نیم درصد عوارض شهرداری‌ها و کمک‌های خیرین هستند که جوابگوی نیازهای خود نیستند و برخی اوقات از درآمد شخصی هزینه می‌کنند.

وی با تقدیر از همکاری‌های بسیار خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر گفت: نگران این هستیم که پس از افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی و انتقال آن از مجتمع فرهنگی هنری چگونه هزینه‌های آب و برق و دیگر نیازهای خود را تأمین کنیم.

وی افزود: به دلیل درجه پایین کتابخانه عمومی مجوز استفاده بیش از یک کتابدار را نداریم و به ناچار کتابخانه تنها در یک شیفت صبح فعالیت می‌کند.

قانون از عدم پرداخت نیم درصد عوارض شهرداری‌ها بویژه بردخون گله کرد و خواستار جدیت بیشتر جهت پرداخت این مبلغ شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش بردخون نیز گفت: در دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه و خاصی به مطالعه و کتابخوانی شده است.

مسعود محمّدپور اظهار داشت: در جوامعی که به کتاب و مطالعه توجه می‌شود پیشرفت و توسعه بیشتری دارند و ملت‌هایی که در این مسیر حرکت می‌کنند پیشگام فعالیت‌های فرهنگی هستند.

وی افزود: در دولت‌های نهم و دهم اعتبارات خوبی تعیین و اختصاص یافت و دستگاه‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش تلاش‌های خوبی داشته‌اند ولی کافی نیست و باید ادامه یابد.

رئیس انجمن کتابخانه عمومی بردخون ادامه داد: متأسفانه مطالعه و کتابخوانی به دلایل مختلف و متعدد دچار رکود شده و در این دوران موضوع مهم کتابخوانی جایگاه خوبی ندارد.

محمّدپور تصریح کرد: تبلیغ در زمینه اشاعه و گسترش مطالعه مناسب نبوده و دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع رسانی مرتبط نظیر صدا و سیما به شایستگی عمل نکرده‌اند و صدا و سیما برای تبلیغ و جذب مردم به این امر درخواست پول می‌کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش بردخون گفت: اگر رسانه‌ها نقش خود را به خوبی عملی کنند شاهد گسترش مطالعه خواهیم بود.

انتهای پیام/66003/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول