اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مشارکت‌ها اداره‌کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه:

15 کتابخانه‌ مشارکتی در استان کرمانشاه وجود دارد

خبرگزاری فارس: مسئول مشارکت‌ها و شهرداری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت: 15 کتابخانه‌ها مشارکتی در استان وجود دارد که در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از دو برابر را نشان می‌دهد.

15 کتابخانه‌ مشارکتی در استان کرمانشاه وجود دارد

یزدان بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: بالا‌بودن سطح کرمانشاه در برخی از آیتم‌ها در سطح کشور باعث انتخاب و برتری نهاد کتابخانه‌های استان در کشور شد.

بهرامی تصریح کرد: سال گذشته پنج کتابخانه مشارکتی در استان وجود داشت که با تلاش‌های صورت گرفته این تعداد به 15 کتابخانه مشارکتی افزایش یافته است.

وی افزود: این افزایش رشد دو برابری پیشرفت کتابخانه‌های مشارکتی را در استان نشان می‌دهد.

مسئول مشارکت‌ها و شهرداری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت: دریافت زمین در راستای ایجاد و ساخت کتابخانه‌های جدید‌التاسیس‌، انجام قرارداد 10 کتابخانه روستایی طبق مصوبات سفر مقام معظم رهبری از برتری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث تفاهمنامه کشوری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان موفق به امضای 35 تفاهمنامه با ادارات و ارگان‌های استان شده است، افزود: این رقم در شش ماه اول سال یک رکورد در سطح کشور محسوب می‌شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در کشور بعد از استان البرز دومین استان موفق کشور هستیم که به سرعت موفق به تشکیل این انجمن در سطح کشور شدیم و در حال حاضر این انجمن فعالیت‌های خود را شروع کرده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح ایستگاه‌های مطالعه در استان، اظهار کرد: طرح ایستگاه‌های مطالعه در راستای افزایش کمی و کیفی مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایجاد شده است که در این طرح با آسیب‌شناسی و بررسی برخی علل و دلایل نا‌کافی بودن وضعیت کتابخوانی در جامعه و به منظور محقق ساختن منویات مقام معظم رهبری‌، با کمک نهادهای مختلف اقدام به عرضه و توزیع کتاب‌های عمومی مورد نیاز از طریق ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در استان کرده‌ایم.

مشاور جوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: ایستگاه‌های مطالعه در مرکز پر رفت و آمد مستقر می‌شوند و به راحتی امکان دسترسی به کتاب را برای عموم فراهم می‌کند.

گفتنی است، یزدان بهرامی کارشناس مشارکت‌ها و شهرداری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های استان، در بیستمین جشنواره هفته کتاب ایران که با حضور رئیس‌جمهور در بخش مشارکت‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد، کارشناس برتر کشور شد.

انتهای پیام/2700/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول