اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کتابخانه‌های عمومی قروه عنوان کرد

عضویت 16 هزار قروه‌ای در کتابخانه‌های عمومی

خبرگزاری فارس: سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه از عضویت 16 هزار نفر از مردم این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

عضویت 16 هزار قروه‌ای در کتابخانه‌های عمومی

جواد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 45 هزار و 316 عنوان کتاب در 55 هزار و 831 جلد در این کتابخانه‌ها در دسترس عموم قرار دارد.

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی نهادی در این شهرستان را یک‌هزار و 321 متر مربع عنوان کرد و افزود: این شهرستان با وجود 230 هزار نفر جمعیت دارای پنج کتابخانه عمومی نهادی و 2 کتابخانه عمومی مشارکتی است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه خاطرنشان کرد: به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، دانش‌آموزان به‌صورت نیم بها در کتابخانه‌های عمومی عضو می‌شوند.

عباسی اضافه کرد: برنامه عضوگیری در مدارس با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان در ماه‌های آذر و دی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: این اقدام با هدف جذب دانش‌آموزان این قشر آینده‌ساز به کتابخانه‌های عمومی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب‌های غیردرسی در میان آنان صورت می‌گیرد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان به عنوان قشر تأثیرگذار در آینده کشور امری ضروری است و کتابخانه‌های عمومی به این نکته اساسی توجه دارد.

عباسی از اجرای طرح عضوگیری از خانواده‌های زیرپوشش نهادهای حمایتی خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم با کمیته امداد امام خمینی (ره) به این منظور انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین مذاکراتی به منظور عضوگیری از افراد عضو پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان قروه با تخفیف ویژه انجام شده است.

مسئول کتابخانه‌های عمومی قروه اضافه کرد: فعال‌سازی کانون‌های ادبی، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین، برگزاری مسابقات نقاشی و کلاس‌های آموزش و تفسیر قرآن کریم از جمله برنامه‌هایی است که در سال‌جاری به‌منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا شده است.

عباسی در پایان با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال‌جاری، تصریح کرد: این موفقیت با برنامه‌ریزی‌های اصولی و اجرای برنامه‌های تبلیغی در سطح شهرستان حاصل شده و موجب ارتقای درجه برخی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر اساس شاخص‌های مورد نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شده است.

انتهای پیام/79005/ذ/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول