اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه‌های عمومی ملایر:

16 باب کتابخانه در ملایر فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از فعال بودن 16 باب کتابخانه شهری و روستایی در ملایر خبر داد.

16 باب کتابخانه در ملایر فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، سیدمهدی آخشیک بعداز ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر از فعال بودن 16 باب کتابخانه شهری و روستایی در شهرستان ملایر خبر داد و اظهار داشت: سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در ملایر به ازای هر 100 نفر یک متر و 60 سانتی‌متر است.

وی افزود: این سرانه در استان همدان یک متر و 80 سانتی‌متر و در کشور یک متر و 26 سانتی‌متر است.

 

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر در ادامه سخنانش اظهار داشت: با احداث کتابخانه مرکزی با زیربنای چهار هزار متر در آینده‌ای نزدیک این سرانه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: میزان مطالعه مفید در استان با احتساب روزنامه و اینترنت، 47 دقیقه و بدون احتساب این موارد 14 دقیقه است و مطالعه مفید در ملایر 18 دقیقه است که سرانه مطالعه در شهرستان ملایر از استان بالاتر است.

آخشیک گفت: در حال حاضر 10 هزار نفر در شهرستان ملایر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که از این تعداد دو هزار نفر امسال در هفته کتاب عضو کتابخانه‌های عمومی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر 115 هزار عنوان کتاب با 136 هزار نسخه موجود است که از سال 85 به بعد در این زمینه 154 درصد رشد داشته است.

در ادامه مدیر حوزه علمیه خواهران ملایر نیز به موانع و راهکارهای ازدواج آسان در جامعه پرداخت و گفت: خیرین باید در این امر مهم وارد شوند تا مشکلات این سنت بزرگ اسلامی رفع شود.

مرضیه عنوان کرد: با توجه به ترویج ازدواج دانشجویی به عنوان یکی از موارد ازدواج آسان باید ازدواج طلبگی نیز در جامعه رواج پیدا کند.

وی به مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: مراکز مشاوره باید اطلاعات مفیدی را به جوانان قبل از ازدواج ارائه دهند تا جوانان با روشنگری بیشتری به این امر بپردازند.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه ملایر به برنامه‌های انجام شده در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌‌ترین این برنامه‌ها تجمع عاشوراییان در میدان امامزاده عبدالله ملایر بود که با عظمت و شکوه خاصی برگزار شد و امیدواریم در طی سال‌های آینده شاهد برگزاری بهتر آن باشیم.

مراد اسماعیلی بسیج را میراث ماندگار امام‌خمینی (ره) برای اداره بهتر امور، مشارکت عمومی و مبارزه با ظلم‌ستیزی در جامعه خواند و گفت: سیره عملی شهدا با فرهنگ بسیجی آمیخته شده که باید این سیره استخراج و برای نسل جوان احصا شود.

وی گفت: در این برهه از زمان نسل جوان نیازمند سیره عملی شهدا به عنوان الگو است که در این راستا باید شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از متولیان امر برنامه‌ریزی و آن را در بین نسل جوان عملی سازد.

انتهای‌پیام/89013/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول