اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده بهداشت مشهد:

برای رسیدن به سلامت باید از نگاه بالینی صرف فاصله گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید از نگاه بالینی صرف که در حال حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی حاکم است برای بالاتر بردن سطح سلامت فاصله گرفت.

برای رسیدن به سلامت باید از نگاه بالینی صرف فاصله گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی تقی‌پور بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از تالار رازی در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: مدلی که برای ارتقای سلامت جامعه در حال حاضر به آن نیاز داریم توسعه علوم پایه مرتبط با بهداشت در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه بیشتر علوم تدریسی، پایه‌های ماده‌گرایانه دارند تصریح کرد: باید در تمام علوم به ویژه در بهداشت اسلامی کردن علوم را مدنظر قرار داد و آن را به عنوان یک امر واجب تلقی کرد.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این راستا دانشکده بهداشت نخستین دانشکده زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که برای اساتید گروه معارف خود اتاقی جداگانه در نظر گرفته است تا دانشجویان بتوانند به راحتی با آنان مشورت و مشاوره نمایند.

وی افزود: همچنین در این دانشکده در حوزه آموزش‌های مذهبی عمومی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر ضرورت وجود مقوله‌ تعالی سازمانی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به پیشرفت باید از مدیریت سنتی خارج شد.

تقی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر نسخه‌های تعالی سازمانی در دانشکده بهداشت تنظیم شده و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به نیاز برای تقویت هیئت علمی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در سند چشم‌اندازی که در دانشکده بهداشت تنظیم شده است این مقوله به‌صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است که در 15 سال آینده نسبت استاد به شاگرد در دانشکده بهداشت 1 به 20 باشد.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با دیگر بندهای در نظر گرفته شده در سند چشم‌انداز اذعان کرد: سعی می‌شود که در حوزه آموزشی و پژوهشی تحقیقات آموزشی و پژوهشی را افزایش داده و سطح کیفی آنها را نیز ارتقا دهیم.

تقی‌پور با یادآوری اینکه برای پرسنل بیمارستان‌ها مزایای زیادی در نظر گرفته می‌شود متذکر شد: در بسیاری از موارد حقوق مساوی برای پرسنل بخش‌های بهداشتی در نظر گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سلامت باید از علوم بهداشتی آغاز شود تاکید کرد: باید به پیشرفت دانشکده‌های بهداشت اهتمام بیشتری ورزید تا خدمات ارائه شده با کیفیت بیشتری ارائه شود.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار اینکه اعضای دانشکده بهداشت با تعصب و مظلومیت در حوزه تولید علم مشغول به کار هستند ادامه داد: امید می‌رود که تا 15 سال آینده تولید علم دانشکده بهداشت با دانشکده پزشکی رقابت کرده و از آنها پیشی بگیرد.

انتهای پیام/70010/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول