اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان استانداری همدان:

زمینه تأمین سلامت روحی و روانی بانوان فراهم شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان استانداری همدان خواستار حمایت بیشتر و فراهم آوردن امکانان روحی و روانی بانوان در جامعه شد.

زمینه تأمین سلامت روحی و روانی بانوان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، پروانه رضاقلی‌زاده ظهر امروز در کارگروه زنان و خانواده در ملایر با اشاره به اینکه جامعه سالم در گرو داشتن خانواده‌های سالم و تبع آن خانواده سالم نیز در گرو داشتن زنان سالم است، اظهار کرد: محور خانواده زن است و تمام امکانات باید برای داشتن روح و روان سالم برای یک زن در خانواده مهیا باشد.

وی به مشکلات امروزی زنان در کشور اشاره کرد و افزود: در راستای رفع این مشکلات طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته اما این برنامه‌ها کافی نیست و مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های بهتری در رفع مشکلات بانوان جامعه داشته باشند.

مشاور امور بانوان استانداری همدان از اجرای طرح کشوری تحرک مختص بانوان خبر داد و گفت: این طرح با 53 فعالیت و با هدف ارتقای سطح معنوی بانوان و آگاهی در سطح اجتماع اجرا شده و مسائل مختلف زنان از جمله مشکلات معیشتی، اقتصادی، فرهنگی، زنان سرپرست خانوار، امور اجتماعی و مدیریتی زنان و... را بررسی می‌کند.

وی بر پیگیری این طرح در جلسات و کارگروه‌های مختلف در شهرستان تأکید کرد و عنوان داشت: همه مباحث مربوط به این طرح باید در کارگروه‌های مختلف در شهرستان عنوان و در هر کدام از کارگروه‌ها یکی از مباحث مصوب و اجرایی شود.

رضاقلی‌زاده به فعالیت‌های انجام شده در امور بانوان اشاره کرد و گفت: پیگیری مرخصی زایمان، پیگیری و اجرای حق عائله‌مندی زنان و دختران مجرد بالای 40 سال کم شدن ساعت کاری بانوان شاغل و... از جمله طرح‌هایی است که برخی از آنها انجام و یا در حال اجرا است.

وی در ادامه به اجرای طرح مشاور امور بانوان ورزش اشاره کرد و ابراز داشت: در راستای اجرای بهتر ورزش بانوان این طرح از این هفته در حال اجرا است که می‌تواند در کنار طرح مشاوره آموزش و پرورش موفق عمل کند و با توجه به ظرفیت خوبی که در شهرستان‌ها وجود دارد باید در شهرستان‌ها نیز به بهترین نحو اجرا شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری همدان به اجرای طرح آموزش زوجین در ادارات اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در قالب آموزش احکام، پزشکی و مهارت‌های زندگی در ادارات با حضور اساتید و کارشناسان در حال اجرا است.

وی اجرای طرح رحمت، برگزاری جلسات مختلف با مجمع امور صنفی و طراحان لباس در راستای اجرای طرح لباس‌های اسلامی برای بانوان، پیگیری بیمه زنان به ویژه بیمه هنرمندان، رفع موانع ازدواج و آسیب‌های آن را از جمله موارد پیگیری شده در امور بانوان در استان برشمرد.

رضاقلی‌زاده بر ایجاد تشکل‌های غیر دولتی زنان در شهرستان تأکید کرد و گفت: این تشکل‌ها باید از سوی دستگاه‌های دولتی نیز حمایت شوند.

وی شهرستان ملایر را شهرستانی توانمند در عرصه‌های مختلف برشمرد و افزود: ملایر شهرستانی ویژه است و باید در همه امور نیز ویژه باشد و امور بانوان استانداری نیز تا جایی که امکان داشته باشد حمایت‌های لازم را از ملایر و دیگر شهرستان‌های استان خواهد داشت.

انتهای پیام/89013/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول