اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

طی مراسمی

زنگ شیر و سلامتی در مدارس استان مرکزی نواخته شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی زنگ شیر و سلامتی مدارس استان مرکزی به صورت نمادین در دبستان کاظم میثمی اراک نواخته شد.

زنگ شیر و سلامتی در مدارس استان مرکزی نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی صبح امروز در این مراسم گفت: تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از شیر، ترویج صحیح فرهنگ تغذیه و افزایش مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در بین خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف طرح توزیع شیر در مدارس است.

سیف‌الله کریم‌زاده افزود:  توزیع شیر در بین دانش‌آموزان همچنین با هدف کاهش فقر جسمانی، افزایش سلامتی و کاهش بیماری و اصلاح الگوی مصرف به اجرا در آمده است.

وی با یبان اینکه توزیع شیر در مدارس یکی از راهکارهای مؤثر برای افزایش تمایل دانش‌آموزان به خوردن شیر است، تصریح کرد: تغذیه سالم یکی از عوامل برخورداری از جسمی توانمند و روانی شاداب برای تحقق آینده‌ای روشن است که شیر نیز به عنوان تغذیه‌ای سالم از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی (مدارس دولتی)، مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و مدارس شبانه‌روزی، جامعه  هدف توزیع شیر هستند، گفت: سرانه مصرف در برنامه توزیع شیر مدارس 14 کیلوگرم در سال است که امسال هر دانش‌آموز 70 نوبت شیر دریافت می‌کند.

کریم‌زاده افزود: در سال جاری 170 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند که از این تعداد 34 هزار نفر در مناطق روستایی یک‌صد و 36 هزار نفر در مناطق شهری هستند.

وی اعتبار تخصیصی به استان به منظور توزیع شیر را 2 میلیارد و 470 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: به منظور تامین شیر مورد نیاز با پنج کارخانه بزرگ تولید کننده شیر در استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان ساخت: شیر مدارسی که در مناطق صعب‌العبور قرار دارند به صورت استرلیزه و در مناطق شهری به صورت پاستوریزه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول